'MKB laat kansen zoekmachinemarketing liggen'


'Ondanks dat Nederlandse midden- en kleinbedrijven het grote belang inzien om op internet gevonden te worden, zetten zij zoekmachine adverteren niet of nauwelijks in', aldus Yahoo. Daarom heeft het sinds begin deze week een nieuw platform online gezet: Sponsored Search van Yahoo! Europa.
Volgens Yahoo! Search Marketing zijn het vooral de sectoren 'Health & Beauty' en 'Education & Career' die nog nauwelijks gebruik maken van zoekmachinemarketing. 'Professionele dienstverlening', 'Home and Garden' en 'It & Computing' zijn sectoren die het beter snappen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSPepijn Breijder, managing director van Yahoo! Nederland: 'Helaas is adverteren op zoekmachines bij veel MKB bedrijven nog steeds niet een vast onderdeel van de marketingmix. Terwijl juist de snelheid, het gemak en het volledig inzichtelijk maken van het rendement op je advertentie-investeringen, zoekmachine adverteren het medium bij uitstek maakt voor het MKB.'
Yahoo meent dat ze het MKB hiermee kan helpen.
Nadat adverteerders zich in vijf stappen op het platform hebben aangemeld, kunnen ze campagnes aanmaken, de regio's aangeven waar zij zich op willen richten en het maximumbudget aangeven. Daarnaast helpt het systeem volgens Yahoo bij de selectie van zoektermen, de creatie van advertenties en biedt het de adverteerder de mogelijkheid om zijn advertentie te testen en zo te bepalen welke boodschap het best aansluit bij de doelgroep.
Zijn er MKB'ers onder de MolBlog-lezers? Wat vinden jullie ervan?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid