Internet belangrijkste kanaal voor aankoop auto


DoubleClick Performics heeft een onderzoek gedaan (pdf) met als conclusie dat maar liefst 53% van de consumenten in de dagen voor het aankoopproces, internet gebruikt als belangrijkste informatiebron.
Dit betekend dat consumenten Internet niet alleen gebruiken als research middel maar ook voor hun definitieve aankoopbeslissing. Ook local Search is van groot belang in het aankoopproces. Auto's worden met merk, typenummer en plaatsaanduideling ingevoerd. Dit betekend dat ook de dealers actief een Search campagne moeten voeren (let wel op dat niet gaat concurreren met de importeur!
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe consument bekijkt naast de aotomotive website ook consumer-review sites, vergelijkings websites, dealer websites en Seaerch Engines voor hun definitieve keus te maken.
Vergelijk je dit met de bevindingen van Elsbeth in het laatste nummer van Tijdschrift voor Marketing, dan is het wel even schrikken!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid