Twee Cyber Leeuwen voor Nederland
De Cyber jury is dit jaar zuinig met de toekenning van prijzen. In totaal werden 67 prijzen uitgereikt, twintig minder dan de twee voorgaande jaren. Dit ondanks het feit dat de organisatie dit jaar een recordaantal van 2700 inzendingen had binnengekregen.
Veel Leeuwen gaan zoals gebruikelijk naar de VS (14) en Zweden (8), daarnaast komen ook Brazilië, Duitsland en Japan goed voor de dag. Nederland doet het met twee Leeuwen minder dan vorig jaar, toen de oogst bestond uit vijf prijzen.
Volgens het Nederlandse jurylid Femke Schavemaker (Black Magic Marker) zijn de prijzen voor Euro RSCG en W+K vooral een beloning voor het internationale karakter van het werk.
Over de toekenning van de Grand Prix aan Diesel was de jury unaniem. ‘Een grensverleggend stuk werk,’ oordeelde voorzitter Tom Eslinger uit Nieuw-Zeeland. De inzending draait om twee aantrekkelijke jonge vrouwen, de Heidies, die de hand weten te leggen op de nieuwe Diesel ondergoedcollectie, een jongen kidnappen ze zich opsluiten in een hotelkamer. Van hieruit doen ze met foto’s verslag van wat er allemaal gebeurt, waarbij ze overigens hun ondergoed aanhouden. ‘Guerilla ontmoet reclame ontmoet virtual reality,’ vatte Eslinger het concept samen dat volgens hem veelvuldig gekopeerd zal worden.
Er was ook een Grand Prix voor het bekende virale filmpje van Dove, gemaakt door Ogilvy & Mather Tornono, over een jonge vrouw die er eigenlijk nogal gewoontjes uitziet, maar die we dankzij cosmetische en elektronische manipulatie gaandeweg zien veranderen in een fotomodel.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMeer op Adfoblog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid