Overslaan en naar de inhoud gaan

Twee Cyber Leeuwen voor Nederland

Diesel, Nike en Unilever (Dove) zijn winnaars van de Grand Prix bij de Cyber Lions. Voor Nederland waren er twee Leeuwen: EuroRSG 4D won…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Cyber jury is dit jaar zuinig met de toekenning van prijzen. In totaal werden 67 prijzen uitgereikt, twintig minder dan de twee voorgaande jaren. Dit ondanks het feit dat de organisatie dit jaar een recordaantal van 2700 inzendingen had binnengekregen.
Veel Leeuwen gaan zoals gebruikelijk naar de VS (14) en Zweden (8), daarnaast komen ook Brazilië, Duitsland en Japan goed voor de dag. Nederland doet het met twee Leeuwen minder dan vorig jaar, toen de oogst bestond uit vijf prijzen.

related partner content for mobile comes here

Volgens het Nederlandse jurylid Femke Schavemaker (Black Magic Marker) zijn de prijzen voor Euro RSCG en W+K vooral een beloning voor het internationale karakter van het werk.
Over de toekenning van de Grand Prix aan Diesel was de jury unaniem. ‘Een grensverleggend stuk werk,’ oordeelde voorzitter Tom Eslinger uit Nieuw-Zeeland. De inzending draait om twee aantrekkelijke jonge vrouwen, de Heidies, die de hand weten te leggen op de nieuwe Diesel ondergoedcollectie, een jongen kidnappen ze zich opsluiten in een hotelkamer. Van hieruit doen ze met foto’s verslag van wat er allemaal gebeurt, waarbij ze overigens hun ondergoed aanhouden. ‘Guerilla ontmoet reclame ontmoet virtual reality,’ vatte Eslinger het concept samen dat volgens hem veelvuldig gekopeerd zal worden.
Er was ook een Grand Prix voor het bekende virale filmpje van Dove, gemaakt door Ogilvy & Mather Tornono, over een jonge vrouw die er eigenlijk nogal gewoontjes uitziet, maar die we dankzij cosmetische en elektronische manipulatie gaandeweg zien veranderen in een fotomodel.

Meer op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in