Bewegendbeeldmarketing
De marketing beweegt zich onmiskenbaar richting screenmedia. Tekenend is de overname van YouTube door Google. Maar Google stuit op flinke weerstanden bij het vinden van samenwerkingspartners in de tv-industrie. Succesvoller zijn YouTube-achtige videosites die rugdekking hebben van grote tv-concerns. Absatzwirtschaft gaat de Duitse initiatieven langs:
Zoals MyVideo.de, waaraan ProSiebenSat.1 deelneemt. RTL probeert zijn eigen videoportal neer te zetten: Clipfish. In januari bereikte MyVideo.de 713 miljoen page-impressions. Daarmee is het in Duitsland de vierde website, na T-Online, Yahoo en Mobile.de.De tv-zenders hebben goud in handen: waardevolle content én bewegende beelden. Een succesvol ProSiebenSat.1-programma als Germany’s next topmodel rolt met minimale kosten door naar internet. Daar zijn de highlights en allerlei extra’s te zien, zoals backstageclips en castingvideo’s. Het zijn de dwarsverbanden tussen tv en internet die het écht interessant maken voor marketeers. Sinds maart biedt onlinemarketingbureau SevenOne Interactive de mogelijkheid om op MyVideo.de in de juiste context videoadvertenties te plaatsen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDaarbij worden professionele ‘contexten’ als Lolipop TV, Popstars en Germany’s next topmodel aangeboden. Het is ook mogelijk om te adverteren rondom user-generated content die van tevoren is gecheckt op kwaliteit en ‘netheid’. Want ook op MyVideo.de is niet alles geschikt voor alle kijkers.
Bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid