Overslaan en naar de inhoud gaan

Bewegendbeeldmarketing

Tv-marketeers, onlinemarketeers en uitgevers stappen in de bewegendbeeldbusiness.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De marketing beweegt zich onmiskenbaar richting screenmedia. Tekenend is de overname van YouTube door Google. Maar Google stuit op flinke weerstanden bij het vinden van samenwerkingspartners in de tv-industrie. Succesvoller zijn YouTube-achtige videosites die rugdekking hebben van grote tv-concerns. Absatzwirtschaft gaat de Duitse initiatieven langs:

related partner content for mobile comes here

Zoals MyVideo.de, waaraan ProSiebenSat.1 deelneemt. RTL probeert zijn eigen videoportal neer te zetten: Clipfish. In januari bereikte MyVideo.de 713 miljoen page-impressions. Daarmee is het in Duitsland de vierde website, na T-Online, Yahoo en Mobile.de.De tv-zenders hebben goud in handen: waardevolle content én bewegende beelden. Een succesvol ProSiebenSat.1-programma als Germany’s next topmodel rolt met minimale kosten door naar internet. Daar zijn de highlights en allerlei extra’s te zien, zoals backstageclips en castingvideo’s. Het zijn de dwarsverbanden tussen tv en internet die het écht interessant maken voor marketeers. Sinds maart biedt onlinemarketingbureau SevenOne Interactive de mogelijkheid om op MyVideo.de in de juiste context videoadvertenties te plaatsen.

Daarbij worden professionele ‘contexten’ als Lolipop TV, Popstars en Germany’s next topmodel aangeboden. Het is ook mogelijk om te adverteren rondom user-generated content die van tevoren is gecheckt op kwaliteit en ‘netheid’. Want ook op MyVideo.de is niet alles geschikt voor alle kijkers.

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in