Consument vindt duurzaamheid eigen taak
Dit blijkt uit een onderzoek van MarketResponse en Pure & Profit, naar het verantwoordelijkheidsgevoel van consumenten voor een duurzame samenleving. Minder dan een kwart (22) van de ondervraagden is van mening dat de overheid de meeste verantwoordelijkheid draagt voor een duurzame samenleving.
Bijna driekwart van de Nederlanders (74) geeft aan bewust minder of schonere energie te gebruiken. De belangrijkste reden hiervoor is geldbesparing (49). Geldbesparing gaat voor het milieu (45). Duurzame artikelen (spaarlampen, elektronica met energielabel, waterbesparende douchekop) worden voornamelijk aangeschaft, omdat zij geld opleveren.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaEr ligt hier een uitdaging voor marketeers, vindt Pieter van Os van Pure&Profit. ‘Er ontstaan duidelijk onderscheidende segmenten die ieder vanuit hun eigen motivatie en doelstellingen open staan voor specifieke (nieuwe) producten en oplossingen om hun verantwoordelijkheid in te vullen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid