Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument vindt duurzaamheid eigen taak

Bijna de helft (46) van de Nederlanders vindt dat zij zelf verantwoordelijk zijn voor het realiseren van een duurzame samenleving.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit een onderzoek van MarketResponse en Pure & Profit, naar het verantwoordelijkheidsgevoel van consumenten voor een duurzame samenleving. Minder dan een kwart (22) van de ondervraagden is van mening dat de overheid de meeste verantwoordelijkheid draagt voor een duurzame samenleving.

related partner content for mobile comes here

Bijna driekwart van de Nederlanders (74) geeft aan bewust minder of schonere energie te gebruiken. De belangrijkste reden hiervoor is geldbesparing (49). Geldbesparing gaat voor het milieu (45). Duurzame artikelen (spaarlampen, elektronica met energielabel, waterbesparende douchekop) worden voornamelijk aangeschaft, omdat zij geld opleveren.

Er ligt hier een uitdaging voor marketeers, vindt Pieter van Os van Pure&Profit. ‘Er ontstaan duidelijk onderscheidende segmenten die ieder vanuit hun eigen motivatie en doelstellingen open staan voor specifieke (nieuwe) producten en oplossingen om hun verantwoordelijkheid in te vullen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in