Overslaan en naar de inhoud gaan

Klant wil best meer betalen voor triple play

De Nederlandse consument staat in toenemende mate open voor de voordelen van het geïntegreerde aanbod van telefonie, internet en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit stelt PricewaterhouseCoopers (PwC) in haar eerste uitgave van de 'Convergentie Monitor', waarin wordt onderzocht in welke mate consumenten in hun thuissituatie gebruikmaken van wat PwC zelf 'multiplay' noemt. Het adviesbureau concludeert dat de hevige concurrentie in Nederland zal leiden tot een forse toename van fusies en overnames in de markt.

related partner content for mobile comes here

Het rapport stelt dat multiplay-aanbieders gevoeliger moeten worden voor signalen van hun klanten en deze signalen efficiënt moeten vertalen in hun processen en dienstverlening om zo het vertrouwen in hun dienstverlening te vergroten.

Een ruime meerderheid (61 pct.) van de Nederlandse respondenten geeft aan het ontvangen van één rekening voor al hun internet-, telefonie- en televisiediensten erg belangrijk te vinden. Ze vinden deze service ruim 3 euro per maand waard. Bijna driekwart zegt klantenservice in de avonduren en in het weekend erg belangrijk te vinden. Van de respondenten staat 41 pct. neutraal of ontevreden tegenover de service die hun huidige provider biedt. 16 pct. is bereid meer te betalen voor een verbeterde en uitgebreidere klantenservice. Deze groep kent hieraan een waarde van gemiddeld 6,50 euro toe.

Investeringen in beveiliging, 'digital rights management' en klantenservice zijn volgens het onderzoek cruciaal om de klant te winnen. Zes op de tien respondenten is bezorgd over de veiligheid van zijn persoonlijke gegevens op internet.

Veel Nederlandse respondenten (92 pct. heeft een dvd-speler) downloaden tenminste één maal per maand muziek (49 pct.) of een film (28 pct.). Men is daarbij bereid meer te betalen voor een betere kwaliteit: voor films in het algemeen 6,53 euro, voor recente films 2,36 euro extra en om eigenaar te worden van die film nog eens 3,68 euro. 'Er zit daarmee nog ruimte tussen de huidige tarieven van aanbieders van on-demand video (gemiddeld 3 tot 4 euro), en de prijs die consumenten bereid zijn te betalen', aldus het onderzoek.

Opmerkelijk aan het mondiale onderzoek is dat het is uitgevoerd onder achtduizend medewerkers van PwC zelf. Wel is het gebenchmarkt middels een representatieve steekproef onder ruim 400 consumenten, die gelijke resultaten gaf.

Zie ook .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in