De krrracht van internet
Over de Postbank zijn de laatste tijd aardig wat online marketingnieuwtjes geweest. En er is er weer eentje: Postbank laat ons inzien wat de krrracht van internet is.
Met deze actie wil Postbank de internettende Nederlander die nog niet internetbankiert, laten zien dat dat echt heel ouderwets en onhandig is. Bankieren met papieren, dat past toch niet bij jou, moderne internettende mens! Of zoiets.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
Vergelijk uzelf met de rest van Nederland
Postbank heeft een onderzoek uit laten voeren om het internetgedrag van Nederlanders in kaart te brengen. In een test kun je jezelf vergelijken met het internetgedrag van de rest van Nederland: waar je het laatste nieuws leest, hoe je naar een nieuw huis zoekt, waar je een reis boekt, et cetera. Telkens kun je kiezen uit twee opties: off line of on line.
Natuurlijk is ook gevraagd hoe je het liefst bankiert. Het antwoord op deze vraag leert ons dat 9% nog de voorkeur geeft aan de giro-envelop. Dat is dus de markt waar Postbank zich met deze actie op richt. Want juist die groep moet gaan overstappen naar internetbankieren.
In de war
Van de meeste vragen raakte ik een beetje in de war: "Waar koopt u liever een boek of een CD?" Nou, het liefst in een echte winkel, lekker struinen enzo. Gisteren heb ik echter nog ff snel een boek gekocht op internet, dus door tijdgebrek doe ik het op internet. Wat moet ik nu antwoorden? (En trouwens, boeken lezen en CD's luisteren, da's toch allebei ouderwets?)
En deze dan: "Waar koopt u het liefst uw tweedehands spullen?" Afgelopen koninginnedag is er voor een kwart miljard euro aan tweedehands spul omgezet. En dan komt de Postbank doodleuk hiermee: "Want laten we eerlijk zijn, wie heeft er nu zin om uren lang te zoeken op de rommelmarkt naar die ene unieke aanwinst?" Tja.
Zwarte kant
De actiesite heeft rechtsboven een ezelsoor. Als je daar op klikt ga je naar de 'b(l)ack side' van de site. Hier worden extreme voorbeelden van de krrracht van internet getoond. Deze fake-filmpjes (bv over InterDent - tandcontrole vanuit India via de webcam) kunnen doorgestuurd worden. Ben benieuwd of ze (kort en) krrrachtig genoeg zijn om viraal een potje te kunnen breken.
Gelukkig wordt de krrracht van internet later nog een handje geholpen door de radio. Met commercials en een samenwerking op Radio 538 worden er ook krrrachten uit de oude wereld aangesproken.
Ik ben trouwens benieuwd of het vervolgonderzoek ook wordt gepubliceerd: zal het aantal internetbankiers door deze actie echt toe gaan nemen?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid