Overslaan en naar de inhoud gaan

Sony PlayStation in Nederland naar MediaCom

Het mediabureau heeft internationaal een grote slag geslagen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Sony begon vorig jaar met een internationale mediareview. MediaCom is daar als grote winnaar uitgekomen. Het GroupM-bureau heeft wereldwijd PlayStation, Sony Mobile en Electronics gewonnen. In Noord-Amerika en een aantal Aziatische markten moet dat rond Electronics overigens nog besloten worden. 

Voor Nederland betekent dit dat MediaCom naast de consumer electronics en mobile accounts nu ook PlayStation erbij krijgt. Dat account zit nu nog bij OMD.

Sony Entertainment blijft in Noord-Amerika in handen van UM en krijgt er een aantal markten in Europa, Azië en Latijns-Amerika bij. OMD blijft in Europa het grootste deel van de entertainmentdivisie houden. 

Wereldwijd spendeert Sony jaarlijks zo&;n 3 miljard dollar aan media.

Veel grote internationale mediapitches
Veel grote concerns zoals Johnson & Johnson, P&G, Unilever, L&;Oreal, 21stCentury Fox, Volkswagen Group en Mondelez begonnen vorig jaar internationale mediapitches. Ook in Nederland zijn grote pitches aan de gang, zoals van en de Rijksoverheid.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in