Overslaan en naar de inhoud gaan

PLUS start actie met voetbalplaatjes gekoppeld aan gezond(er) eten

De plaatjes in combinatie met recepten moet kinderen gezonder doen eten.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Consumenten krijgen bij elk pakketje plaatjes een ‘succesrecept’ voor een gezonde maaltijd van de moeder van een Eredivisie-voetballer.

related partner content for mobile comes here

‘PLUS en Eredivisie willen zich samen inzetten om kinderen in Nederland nog beter en gezonder te laten eten. Voor veel ouders is de strijd aan de keukentafel dan ook een dagelijks ritueel geworden. Met deze nieuwe actie spelen PLUS en Eredivisie in op het gegeven ‘goed voorbeeld doet goed volgen’. Kinderen adoreren hun idolen – grote kans dus dat zij het goede voorbeeld van bekende voetballers volgen’, aldus PLUS.

Opgroeien tot sterspeler

Bij elke 10 euro die een klant in de actieperiode bij een van de PLUS supermarkten besteedt en bij een aantal wekelijkse actieproducten, ontvangt hij een pakketje met drie voetbalplaatjes. Dit zijn stickers die kinderen in een verzamelalbum kunnen plakken. Het succesrecept dat erbij zit, heeft volgens PLUS ‘de betreffende Eredivisie-speler geholpen op te groeien tot de sterspeler die hij nu is’.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Lookalike

Tijdens de campagne introduceert PLUS een Eredivisie-kampioensbord, een lookalike van de bekende Eredivisie-kampioensschaal. Dit eetbord wordt geleverd met een beloningskaart en stickervel. PLUS: ‘Voor ouders is dit pakket een handig hulpmiddel om hun kinderen te stimuleren hun bord leeg te eten.’

De nieuwe Eredivisie-actie start op 31 januari 2016.

Eerder deze maand kwam de Alliantie Stop kindermarketing om te stoppen met het gebruiken van kinderidolen op verpakkingen van ongezondere eetproducten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in