Overslaan en naar de inhoud gaan

Rihanna in campagne Budweiser

Jay-Z en Rihanna spelen de hoofdrol in de nieuwe wereldwijde campagne van Budweiser met als doel: 'To Bring Bud Back As Pop Culture Icon'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne 'Made for Music' bestaat uit tv-commercials, limited edition verpakkingen, out of home- en digitale uitingen. Ook zal Budweiser Rihanna en Jay Z's concerten sponsoren. Het is de eerste internationale campagne van Bud waarin muziek centraal staat. Bud wil hiermee hetzelfde bereiken als Coca-Cola in de frisdrankcategorie. 'Muziek stelt ons in staat Budweiser in de markt te zetten als een icoon in de popcultuur', zegt Ricardo Marques, global advertising director van Bud. 'Muziek is een drijvende kracht geweest in het vormen van de wereldwijde pop cultuur, de universele taal van muziek verbindt mensen met verschillende culturen en achtergronden.'

related partner content for mobile comes here

Het merk heeft de afgelopen jaren in de V.S. gefocust op muziekmarketing om een jongere groep multiculturele drinkers aan te spreken. Jay-Z heeft hier een grote rol in gespeeld. Hij heeft ook het muziekfestival 'Made in America' gecureerd, dat dit jaar voor de tweede keer gehouden zal worden in Philadelphia tijdens Laboy Day-weekend. Vorig jaar werd Justin Timberlake ingezet als creatief- en muziekcurator voor het uitrollen van de Bud Light Platinum-lijn in de V.S. Dit jaar zal het Budweister-merk worden verweven met de concerten van Jay-Z en Rihanna door VIP-ervaringen en andere promoties te doen. Ook op Facebook zal content worden gecreëerd en op het YouTube-kanaal zullen filmpjes van achter de schermen te zien zijn van de commercials 'Dreams Are Made.'

De commercials zullen het eerst te zien zijn in de V.S., China en Brazilië. In de commercial met Rihanna hoor je haar nieuwe single 'Right Now', De deal geldt voor meer dan 160 evenementen in 25 landen, inclusief het Made in America festiavl en de concerten van Jay-Z en Rihanna. Jay-Z begint later deze maand een tour met Justin Timberlake, de 'Legends of the Summer'. Budweiser wil met de campagne de 'can do spirit' van Rihanna en Jay-Z die beiden hun dromen najaagden linken aan het bier.

Budweiser | Dreams Are Made | Rihanna

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Budweiser | Dreams Are Made | JAY Z

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Bureau: Translation

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in