Overslaan en naar de inhoud gaan

E-mail in de trein of onderweg

Je herkent het wel, onderweg naar huis van je werk in een volle trein. En iedereen volledig op hun mobiel gericht. Of in de auto toch even…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoe vaak heb jij vandaag eigenlijk op je telefoon gekeken?
Uit recent onderzoek blijkt dat Nederlanders minstens 150 keer per dag op hun mobiel kijken en 45% van de mobiele gebruikers zijn/haar tijd spendeert aan e-mailen. E-mailings worden gemiddeld met 30% geopend op een mobiel apparaat en ik zie onderzoeken en klanten met uitschieters naar 50% die het (ook) mobiel leest..

related partner content for mobile comes here

Maar liefst 80% vindt het lezen van marketing e-mails op een mobiel apparaat minder makkelijk dan op een PC. De belangrijkste irritaties zijn:
• Scrollen om de hele mail te kunnen lezen
• Te veel tekst
• Plaatjes die niet goed zichtbaar zijn of uitlijnen
• Linkjes/ buttons niet goed klikbaar
• Achterliggende pagina's werken op mobile niet

Dat kan ik beamen, gisteren kreeg ik ook aardig kramp in mijn vingers van al dat scrollen, vergroten en verkleinen. Duidelijk nog niet gehoord van een responsive design en dat in deze tijd...

Wat is een ‘responsive design’?Al vaak over geschreven ook hier op molblog, maar toch nog even kort herhaald: bij een responsive design past de content en opmaak zich automatisch aan wanneer de e-mail op een mobiel apparaat wordt bekeken. Een kolom kan bijvoorbeeld vervallen of beelden worden kleiner en buttons groter. Dit wordt bij de inrichting van de e-mailing bepaald. De e-mail wordt dus anders getoond in bijvoorbeeld Outlook dan op een mobile device, terwijl het dezelfde e-mail is. Niet heel ingewikkeld, wel iets om even goed bij stil te staan bij de designs en inrichting van je e-mails. Maar zeker de moeite waard voor de gebruiker.

Wat kan jij doen om je e-mails beter te maken?
Een simpele tip is om je teksten in te korten en om minder grote afbeeldingen te gebruiken. Daarnaast valt de e-mail beter te lezen wanneer deze in één kolom is opgemaakt en met behulp van grotere actiebuttons is de call to actie ook duidelijker
Het is fijn dat wanneer je op het telefoonnummer klikt van het bedrijf het nummer direct gebeld kan worden, evenals dat je direct op een adres kunnen klikken voor de route naar een vestiging.

Deze stappen ondernomen? Een veelgemaakte fout is dat de landingspagina's en achterliggende procedures geen gebruik maken van een responsive design en dat is zonde.

Met al deze tips en aandacht voor het onderwerp, hoop ik dat ik straks in de trein meer e-mails goed kan lezen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in