Overslaan en naar de inhoud gaan

Rabobank nam juiste beslissing sponsoring

Na de beslissing van de Rabobank om na 17 jaar de sponsoring van de Rabo wielerploeg te beëindigen, deed MarketResponse onderzoek naar de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorige week nog bleek dat een grote meerderheid van de Nederlanders geen noodzaak zag in het beëindigen van het sponsorcontract. Toch deed de bank dat. Die beslissing wordt door een meerderheid van de respondenten begrepen. Slechts één op de vijf is het oneens met de beslissing. Zeventig procent geeft aan dat het goed is dat Rabobank zich wil onttrekken aan illegale praktijken in de wielersport. De mening dat Rabobank terecht stopt als sponsor van de Raboploeg is wel vaker van toepassing op 'niet wieler-liefhebbers' (56 procent dan voor de liefhebbers van de sport (34 procent).

related partner content for mobile comes here

De gevolgen voor het beeld van Rabobank naar aanleiding van de beslissing afgelopen vrijdag lijken beperkt. Zo'n 57 procent van de Nederlanders geeft aan dat haar beeld van de bank onveranderd is. Bijna een kwart heeft een positiever beeld gekregen. Ondanks het begrip voor de beslissing van Rabobank, vindt 65 procent dat een dopingvrije professionele wielersport wel degelijk mogelijk is. Tevens vindt twee derde het nog steeds goed dat het bedrijfsleven profrenners sponsort. Bijna de helft van de wielerliefhebbers vindt dat Rabobank zich had moeten inzetten om de sport dopingvrij te krijgen. Van de ondervraagden vindt 80 procent het een goede zaak dat Rabobank doorgaat met de sponsoring van het amateur- en jeugdwielrennen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in