Overslaan en naar de inhoud gaan

Omroepkiezer.nl blijkt start ledenwerfcampagne KRO

Omroepkiezer.nl, de website die sinds de lancering afgelopen dinsdag veel besproken is in de media, blijkt de start te zijn van een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Donderdagavond stond de teller van op rond 60 duizend. In vier dagen tijd is er een enorme dialoog in de media ontstaan rond de website die mensen laat zien welke omroep het beste past bij hun programmavoorkeur en kijkgedrag.

related partner content for mobile comes here

De reuring rond Omroepkiezer.nl was precies waar de KRO op gehoopt had, samen met de bedenkers: het nieuwe bureau van Chantal van Binsbergen (ex-PPGH/JWT, ex-Lowe) en Bas Nuissl (ex-Brand New Telly, ex-Red Cell Not Just Film). Het bureau tekende voor de strategie en creatie van de aftrap van de campagne 'Kies KRO!'.
De Omroepkiezer.nl zelf is vervolgens ontwikkeld door en onder verantwoordelijkheid van André Krouwel van Kieskompas.
Koen Becking, directievoorzitter KRO, over de campagne: 'Kijkers waarderen de Publieke Omroep, maar realiseren zich tegenwoordig niet meer dat lid worden van een omroep belangrijk is. De politiek heeft nu eenmaal de beslissing genomen dat de hoeveelheid middelen die een Publieke Omroep krijgt toegekend, afhangt van het aantal leden. Leden zijn daarom cruciaal voor het voortbestaan van de publieke omroepen. Kortom: wie lid is bepaalt. Voordat we een ledenwerfcampagne zouden starten, wilden we daarom awareness realiseren: Als lid heeft u een stem! Door de succesvolle introductie van Omroepkiezer.nl is dat bewustzijn onder veel mensen enorm toegenomen. In die zin hebben we niet alleen reclame voor onszelf gemaakt maar voor de gehele Publieke Omroep.'
Het doel van de wervingscampagne 'Kies KRO'die nu begint, moge duidelijk zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in