Omroepkiezer.nl blijkt start ledenwerfcampagne KRO
Donderdagavond stond de teller van Omroepkiezer.nl op rond 60 duizend. In vier dagen tijd is er een enorme dialoog in de media ontstaan rond de website die mensen laat zien welke omroep het beste past bij hun programmavoorkeur en kijkgedrag.
De reuring rond Omroepkiezer.nl was precies waar de KRO op gehoopt had, samen met de bedenkers: het nieuwe bureau BuckleUp! van Chantal van Binsbergen (ex-PPGH/JWT, ex-Lowe) en Bas Nuissl (ex-Brand New Telly, ex-Red Cell Not Just Film). Het bureau tekende voor de strategie en creatie van de aftrap van de campagne 'Kies KRO!'.
De Omroepkiezer.nl zelf is vervolgens ontwikkeld door en onder verantwoordelijkheid van André Krouwel van Kieskompas.
Koen Becking, directievoorzitter KRO, over de campagne: 'Kijkers waarderen de Publieke Omroep, maar realiseren zich tegenwoordig niet meer dat lid worden van een omroep belangrijk is. De politiek heeft nu eenmaal de beslissing genomen dat de hoeveelheid middelen die een Publieke Omroep krijgt toegekend, afhangt van het aantal leden. Leden zijn daarom cruciaal voor het voortbestaan van de publieke omroepen. Kortom: wie lid is bepaalt. Voordat we een ledenwerfcampagne zouden starten, wilden we daarom awareness realiseren: Als lid heeft u een stem! Door de succesvolle introductie van Omroepkiezer.nl is dat bewustzijn onder veel mensen enorm toegenomen. In die zin hebben we niet alleen reclame voor onszelf gemaakt maar voor de gehele Publieke Omroep.'
Het doel van de wervingscampagne 'Kies KRO'die nu begint, moge duidelijk zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid