Pietryga vertrekt als directeur marketing bij Albert Heijn
Zijn vertrek hangt samen met een vereenvoudiging in de directiestructuur. Ahold baas Sander van der Laan gaat zelf leiding geven aan Albert Heijn. Door de structuur van de top van de organisatie anders in te richten en nieuwe directieleden te benoemen, komt Albert Heijn meer centraal te staan bij de verdere groei van Ahold in Europa. Ook speelt de aangekondigde overgang van 82 Jumbo winkels naar het Albert Heijn-merk een belangrijke rol.
De aansturing van alle Albert Heijn-activiteiten is nu in handen van één team. Sander van der Laan gaat als algemeen directeur (CEO) leiding geven aan Albert Heijn, terwijl Cees van Vliet is aangesteld als Directeur Winkels & Distributie en Casper Meijer in functie blijft als Directeur Merchandising.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaHet grote slachtoffer is Jeroen Pietryga, de huidige directeur Marketing en Formule die per 1 juni vertrekt. Pietryga (37) werkte sinds 2005 bij Albert Heijn waar hij te boek stond als het grote marketingtalent. Sinds september 2010 was hij eindverantwoordelijk voor Marketing & Formule van Albert Heijn. In die rol was hij verantwoordelijke voor de verdere ontwikkeling van het merk èn de supermarkten van Albert Heijn.
Sander van der Laan: “De doorgevoerde vereenvoudiging van de organisatie stelt ons in staat om op alle fronten dagelijks de allerbeste service aan onze klanten te verlenen en onze groei doelstellingen sneller en beter te realiseren. De aankondiging dat Albert Heijn de komende tijd 82 winkels aan zijn winkelnetwerk in Nederland kan toevoegen, is daarbij een extra bewijs van onze groeikracht. De verdere groei van Albert Heijn start vandaag met een versimpelde organisatie”.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid