Nederlandse klant vol ongeduld


American Express deed onderzoek onder 11.000 consumenten in 11 landen. Daaruit kwam naar voren dat een op de drie Nederlanders de telefoon neergooit als de wachttijd oploopt. Een kwart van de ondervraagden dreigde vorig jaar over te stappen naar een concurrent omdat het niet opschoot met de klantenservice. Nergens anders wordt volgens de onderzoekers zo ongeduldig gereageerd.
Het raadplegen van de klantenservice blijkt ook niet populair in Nederland. Slechts een vijfde van de consumenten stelt vragen per e-mail of telefoon. In andere landen ligt dat percentage hoger. Wel gebruiken ontevreden Nederlandse klanten graag sociale media om hun ongenoegen te uiten over slechte klantenservice of juist de goede service van een bedrijf te roemen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe meningen over de vraag of bedrijven hun klantenservice hebben verbeterd, lopen uiteen. Een op de vier benaderde klanten vindt volgens de onderzoekers dat het de goede kant op gaat met de wachttijden, maar bijna net zoveel mensen zien een verslechtering.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid