Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse klant vol ongeduld

Nederlanders vormen het meest ongeduldige volk ter wereld. Dat blijkt uit onderzoek van creditcardmaatschappij American Express naar de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

American Express deed onderzoek onder 11.000 consumenten in 11 landen. Daaruit kwam naar voren dat een op de drie Nederlanders de telefoon neergooit als de wachttijd oploopt. Een kwart van de ondervraagden dreigde vorig jaar over te stappen naar een concurrent omdat het niet opschoot met de klantenservice. Nergens anders wordt volgens de onderzoekers zo ongeduldig gereageerd.

related partner content for mobile comes here

Het raadplegen van de klantenservice blijkt ook niet populair in Nederland. Slechts een vijfde van de consumenten stelt vragen per e-mail of telefoon. In andere landen ligt dat percentage hoger. Wel gebruiken ontevreden Nederlandse klanten graag sociale media om hun ongenoegen te uiten over slechte klantenservice of juist de goede service van een bedrijf te roemen.

De meningen over de vraag of bedrijven hun klantenservice hebben verbeterd, lopen uiteen. Een op de vier benaderde klanten vindt volgens de onderzoekers dat het de goede kant op gaat met de wachttijden, maar bijna net zoveel mensen zien een verslechtering.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in