Overslaan en naar de inhoud gaan

Merchandising Manchester United loopt terug

De merchandising-inkomsten van Manchester United en andere voetbalclubs zijn volgens deskundigen gedaald. Reden is ergernis bij het Britse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voetbaltenues zijn nog steeds het meest winstgevende onderdeel van de merchandising, maar het bedrag dat Manchester United vorig jaar aan de shirts verdiende - 14,3 miljoen pond - was 10 procent lager dan een jaar eerder.

related partner content for mobile comes here

Volgens Andy Korman, jurist sportzaken die een rapport over het onderwerp heeft geschreven, vinden de fans het te duur om 'naar een wedstrijd van hun club te gaan en de voetbalkleding te kopen'. Een shirt kost 40 pond en is maar zeer beperkt 'houdbaar'. In plaats daarvan kiezen jongeren toenemend voor t-shirts en polo's met een modieus logo. De Engelse voetbalclubs hebben daarnaast last van bijvoorbeeld The Old Fashioned Football Shirt Company, die ouderwetse, katoenen voetbalshirts verkoopt met clubnamen die niet langer beschermd zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in