Overslaan en naar de inhoud gaan

Flinke groei Duitse PR-markt

De Duitse PR-markt is vorig jaar met zo'n 26 procent gegroeid, wat gelijkstaat aan een verhoging van 162,57 miljoen mark. ICT-specialisten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens een jaarlijkse analyse van PR Report verdienden de 150 grootste PR-bureaus in totaal 791,02 miljoen mark met een totaal van 4.154 werknemers. Het meest verdiende Kohtes Klewes (73 miljoen mark), dat ruim 28 procent meer omzette dan het jaar ervoor. Op een tweede plaats staat Trimedia Communications, waarvan de omzet 27,7 procent groeide tot 20,82 miljoen mark. De snelste stijger in Duitsland is Zucker.Kommunikation. Dit in 1998 opgerichte bureau haalde een omzet van 1,9 miljoen mark, wat een ruime verdrievoudiging betekent.

related partner content for mobile comes here

De PR voor ICT-bedrijven bleek volgens PR Report bijzonder lucratief. Ruim 80 bedrijven haalden in deze sector een totale omzet van 423 miljoen mark, ongeveer een derde van de totale PR-markt. Bureaus voor bedrijfscommunicatie behaalden gezamenlijke omzetten van 418 miljoen mark. (bron: PR Report, Germany)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in