Overslaan en naar de inhoud gaan

KLM wint gouden EMMA

KLM Royal Dutch Airlines heeft een gouden E-mail Marketing Award (EMMA) gewonnen tijdens de achtste editie van de Nationale E-mail…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De andere genomineerden, Bol.com en de Koninklijke Landmacht, ontvingen respectievelijk een zilveren en een bronzen EMMA.

related partner content for mobile comes here

KLM won met de (pdf): van e-mailcontacten naar waardevolle relaties’, die het samen en ontwikkelde.

Juryvoorzitter Marc Borgers, tevens voorzitter van de E-mail Marketing Associatie Nederland (EMMA.nl) legde de beslissing van de jury uit: 'Het is een robuuste case. Degelijk, maar ook creatief, er is sprake van een goede segmentatie en zowel de probleem- als de doelstellingen zijn zeer helder vooraf geformuleerd. Er is sprake van een zeer doordacht programma. De keuze voor het kanaal e-mail in de communicatiestrategie is een zeer goede. De juiste momenten om klanten te bereiken met relevante content zijn vastgesteld en worden goed benut. Ook de functionaliteiten in de e-mailings zijn erg goed.'

De EMMA jury roemde bij de creativiteit die wordt ingezet om zowel nieuwe als bestaande, actieve en niet-actieve klanten bol.com beter te laten kennen. 'De uitwerking is goed en de resultaten, voor zover bekend, ook. Ook personalisatie is goed ingezet wat resulteert in een hoge respons en klanttevredenheid. Bol.com handhaaft met deze case het hoge niveau van de inzet van het kanaal e-mailmarketing in haar communicatiemix. '

Maar wint uiteindelijk zilver: 'Eigenlijk is de case nog niet helemaal ‘af’, omdat op het moment van indienen de campagne nog volop draaide en er dus nog geen volledig inzicht in de resultaten beschikbaar was. Toch heeft dit geleid tot de beslissing deze case te waarderen met een zilveren EMMA.'

Bol.com heeft deze campagne in samenwerking met gemaakt.

Bij de case van de Koninklijke Landmacht is de jury met name te spreken over de toepassing van ‘realtime dynamic imaging’. Hierdoor is het personaliseren van teksten in afbeeldingen mogelijk terwijl het er kwalitatief goed uit blijft zien. Dat voegt waarde toe aan de branche en draagt bij aan het succes van de case. De jury heeft deze case beloond met een bronzen EMMA vanwege dit innovatieve element. Ook vindt de jury een clickrespons van 10 procent voor externe (dus ‘koude’) adressen goed. En dat mag ook wel eens beloond worden, aldus Borgers.

De case is gemaakt samen met de bureaus en MAXIMUM.

Behalve juryvoorzitter Marc Borgers maakten Beer Flik (Dynamic Zone), Peter Joziasse (AVRO), Michel Schaeffer (bol.com) en Paul Petermeijer (BBP) deel uit van de jury.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in