KLM wint gouden EMMA


De andere genomineerden, Bol.com en de Koninklijke Landmacht, ontvingen respectievelijk een zilveren en een bronzen EMMA.
KLM won met de case ‘KLM Bluebizz lifecycle (pdf): van e-mailcontacten naar waardevolle relaties’, die het samen Close Contact en MichaelStraathof.com ontwikkelde.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSJuryvoorzitter Marc Borgers, tevens voorzitter van de E-mail Marketing Associatie Nederland (EMMA.nl) legde de beslissing van de jury uit: 'Het is een robuuste case. Degelijk, maar ook creatief, er is sprake van een goede segmentatie en zowel de probleem- als de doelstellingen zijn zeer helder vooraf geformuleerd. Er is sprake van een zeer doordacht programma. De keuze voor het kanaal e-mail in de communicatiestrategie is een zeer goede. De juiste momenten om klanten te bereiken met relevante content zijn vastgesteld en worden goed benut. Ook de functionaliteiten in de e-mailings zijn erg goed.'
De EMMA jury roemde bij bol.com de creativiteit die wordt ingezet om zowel nieuwe als bestaande, actieve en niet-actieve klanten bol.com beter te laten kennen. 'De uitwerking is goed en de resultaten, voor zover bekend, ook. Ook personalisatie is goed ingezet wat resulteert in een hoge respons en klanttevredenheid. Bol.com handhaaft met deze case het hoge niveau van de inzet van het kanaal e-mailmarketing in haar communicatiemix. '
Maar de case wint uiteindelijk zilver: 'Eigenlijk is de case nog niet helemaal ‘af’, omdat op het moment van indienen de campagne nog volop draaide en er dus nog geen volledig inzicht in de resultaten beschikbaar was. Toch heeft dit geleid tot de beslissing deze case te waarderen met een zilveren EMMA.'
Bol.com heeft deze campagne in samenwerking met Born05 gemaakt.
Bij de case van de Koninklijke Landmacht is de jury met name te spreken over de toepassing van ‘realtime dynamic imaging’. Hierdoor is het personaliseren van teksten in afbeeldingen mogelijk terwijl het er kwalitatief goed uit blijft zien. Dat voegt waarde toe aan de branche en draagt bij aan het succes van de case. De jury heeft deze case beloond met een bronzen EMMA vanwege dit innovatieve element. Ook vindt de jury een clickrespons van 10 procent voor externe (dus ‘koude’) adressen goed. En dat mag ook wel eens beloond worden, aldus Borgers.
De case is gemaakt samen met de bureaus OMG Mailmedia en MAXIMUM.
Behalve juryvoorzitter Marc Borgers maakten Beer Flik (Dynamic Zone), Peter Joziasse (AVRO), Michel Schaeffer (bol.com) en Paul Petermeijer (BBP) deel uit van de jury.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid