Nedac Sorbo probeert het met schoonmaakcommunity
Nedac Sorbo stopt met de televisiecommercials voor Blue Wonder en komt met de schoonmaakwebsite www.uwhulpinhuis.nl. De site moet het kloppende hart worden van een nieuwe communicatiestrategie.
Sorbo gaat zich richten op de community schoonmaakfans. En die community moet nu eens niet bestaan uit huisvrouwen die 5 keer per dag stofzuigen en met witte handschoenen rondlopen...
Dus zijn de twee poetsdiva's van het programma Hoe Schoon Is Jouw Huis uit beeld, en heeft de communicatie een ‘opfrisbeurt’ gekregen: schoonmaken mag, is nodig, maar is géén heilig moeten.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaLex Verborg, commercieel manager Nedac Sorbo, legt uit: ‘We willen positief communiceren. Niet alleen vertellen wát je schoon zou moeten maken, maar hoe je het schoonmaakt - maar alleen als je er tijd voor hebt, zin in hebt, of als het echt nodig is.’
Op de website, ontwikkeld door Insight pr/communicatie, kan de bezoeker zich registreren om deel te nemen aan het forum en chatten met Anita (winnares van het RTL-programma 'De schoonmaakdiva van Nederland'). Iedere twee weken zijn er columns van de schrijvende moeders Eef Heijboer en Lisa van Steen. Er is een agenda met uitgaanstips, een nieuwspagina en shoptips.
Sorbo zal de verkregen data inzetten voor toekomstige acties. Inschrijven is simpel gehouden: deelnemers hoeven bijvoorbeeld geen adres, leeftijd of aantal kinderen op te geven.
Lex Verborg, commercieel manager Nedac Sorbo: ‘Websites over schoonmaken zijn er genoeg. Allemaal met een vlekkenwijzer en schoonmaaktips. We voegen daar actuele content en een forum aan toe. Een podium om online ervaringen uit te wisselen. De bezoekers bepalen de inhoud. Het is aan hen te praten over schoonmaken, over het huishouden, over de kinderen of over het weer.’
Herlancering
Uwhulpinhuis.nl is onderdeel van een brede herlancering van reinigingsmiddel Sorbo Blue Wonder en de introductie van twee nieuwe varianten in sprayflacon.
Het najaarsoffensief start deze week met nieuwe verpakkingdesigns, sponsoring van het TV-programma 'Wie is de Chef?', een buzzercampagne, sampling, winkelpromoties en pr.
Riko Zwaving, directeur Nederland Nedac Sorbo, over de gekozen strategie: 'We vullen onze merkbelofte, uw hulp in huis, scherper in. Als A-merk dat de balans tussen prettig, betrouwbaar informeren en verkopen bewaakt. De consument is niet gek, het is direct duidelijk wie de afzender is. We laten onze gebruikers aan het woord. Iedereen kan ervaringen delen. We stellen ons kwetsbaar op, maar zijn overtuigd van onze reputatie als betrouwbare schoonmaakspecialist. Gebruikers worden onze verkopende ambassadeurs. We denken dat dit effectiever is dan iedere dag 30 seconden roepen op TV.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid