Overslaan en naar de inhoud gaan

Nedac Sorbo probeert het met schoonmaakcommunity

Nedac Sorbo stopt met de televisiecommercials voor Blue Wonder en komt met de schoonmaakwebsite www.uwhulpinhuis.nl. De site moet het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nedac Sorbo stopt met de televisiecommercials voor Blue Wonder en komt met de schoonmaakwebsite . De site moet het kloppende hart worden van een nieuwe communicatiestrategie.

related partner content for mobile comes here

Sorbo gaat zich richten op de community schoonmaakfans. En die community moet nu eens niet bestaan uit huisvrouwen die 5 keer per dag stofzuigen en met witte handschoenen rondlopen...
Dus zijn de twee poetsdiva's van het programma uit beeld, en heeft de communicatie een ‘opfrisbeurt’ gekregen: schoonmaken mag, is nodig, maar is géén heilig moeten.

Lex Verborg, commercieel manager Nedac Sorbo, legt uit: ‘We willen positief communiceren. Niet alleen vertellen wát je schoon zou moeten maken, maar hoe je het schoonmaakt - maar alleen als je er tijd voor hebt, zin in hebt, of als het echt nodig is.’

Op de website, ontwikkeld door Insight pr/communicatie, kan de bezoeker zich registreren om deel te nemen aan het forum en chatten met Anita (winnares van het RTL-programma 'De schoonmaakdiva van Nederland'). Iedere twee weken zijn er columns van de schrijvende moeders Eef Heijboer en Lisa van Steen. Er is een agenda met uitgaanstips, een nieuwspagina en shoptips.

Sorbo zal de verkregen data inzetten voor toekomstige acties. Inschrijven is simpel gehouden: deelnemers hoeven bijvoorbeeld geen adres, leeftijd of aantal kinderen op te geven.

Lex Verborg, commercieel manager Nedac Sorbo: ‘Websites over schoonmaken zijn er genoeg. Allemaal met een vlekkenwijzer en schoonmaaktips. We voegen daar actuele content en een forum aan toe. Een podium om online ervaringen uit te wisselen. De bezoekers bepalen de inhoud. Het is aan hen te praten over schoonmaken, over het huishouden, over de kinderen of over het weer.’

Herlancering

Uwhulpinhuis.nl is onderdeel van een brede herlancering van reinigingsmiddel Sorbo Blue Wonder en de introductie van twee nieuwe varianten in sprayflacon.
Het najaarsoffensief start deze week met nieuwe verpakkingdesigns, sponsoring van het TV-programma 'Wie is de Chef?', een buzzercampagne, sampling, winkelpromoties en pr.

Riko Zwaving, directeur Nederland Nedac Sorbo, over de gekozen strategie: 'We vullen onze merkbelofte, uw hulp in huis, scherper in. Als A-merk dat de balans tussen prettig, betrouwbaar informeren en verkopen bewaakt. De consument is niet gek, het is direct duidelijk wie de afzender is. We laten onze gebruikers aan het woord. Iedereen kan ervaringen delen. We stellen ons kwetsbaar op, maar zijn overtuigd van onze reputatie als betrouwbare schoonmaakspecialist. Gebruikers worden onze verkopende ambassadeurs. We denken dat dit effectiever is dan iedere dag 30 seconden roepen op TV.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in