Overslaan en naar de inhoud gaan

Kerk & Marketing; een twee-eenheid?

Onlangs berichtte onze zuiderburen over een interessant fenomeen, door de vraag op te werpen of marketing de kerk kan redden? De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onlangs berichtte onze zuiderburen over een interessant fenomeen, door de vraag op te werpen of marketing de kerk kan redden? organiseerde een bijeenkomst over dit vraagstuk in Antwerpen, waarbij ook de alom gewaardeerde Kardinaal Danneels aanwezig was. In dit specifieke geval werd de problematiek rondomde de Rooms Katholieke Kerk besproken, maar je zou deze vraag evengoed op elke willekeurige geloofsgemeenschap kunnen betrekken. De krant wijdde enkele artikelen aan dit onderwerp: Kan de marketing de kerk redden? en en: De blijde boodschap ? nieuwe stijl; en , met verrassende uitkomsten.

related partner content for mobile comes here

Al met al kun je stellen dat het het overwegen waard is om door bepaalde gerichte promotionele acties aandacht te vragen voor de kerk en haar boodschap. Daarbij wil ik wel aantekenen dat een kerk niet met een bedrijf vergeleken kan worden en het ook nooit zou moeten willen worden, om zich op zo'n manier over te leveren aan het grote geld. Ik geloof wel dat je wel enkele klassieke marketing P's kan gebruiken om de blijde boodschap, het evangelie van Jezus Christus, onder de aandacht te brengen van een breder publiek. Het product is te vinden op een bekende plaats, dat wel wat extra aandacht kan gebruiken.

Een voorbeeld van zo'n initiatief in Nederland is te vinden bij de . Met het project willen de diverse kerken die Nederland rijk is de aandacht vragen voor de tijd rondom de zogenaamde lijdenstijd en het paasfeest, dat dit jaar van 1 t/m 9 april plaatsvindt? Over marketing gesproken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in