Overslaan en naar de inhoud gaan

De autofolder passé?

Je kent het wel: je mailbox loopt weer over van de nieuwsbrieven, waarvoor je je in een onbewaakt ogenblik hebt aangemeld, maar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Je kent het wel: je mailbox loopt weer over van de nieuwsbrieven, waarvoor je je in een onbewaakt ogenblik hebt aangemeld, maar afhankelijk van je gemoedstoestand deze óf direct naar de prullenbak sleept óf dat je desbetreffende berichtjes toch opent om eens te kijken of er nog wat inspiratie op te doen is. In het huidige tijdperk van informatiestress wordt het als marketeer steeds lastiger om aandacht te vragen voor je product. Vandaag echter opende ik een mailing van , waarin ze hun nieuwe C-Klasse aan mij voorstelde.

related partner content for mobile comes here

Op zich geen verkeerde auto, al valt die ietwat buiten mijn budget. Ook de presentatie ervan viel niet tegen, maar is ook niet direct vlammend te noemen, maar wel in stijl met het merk en haar doelgroep.

Wel voerde mijn oog naar een het kopje 'Uw volgende stap'. Heel begrijpelijk, want alleen maar likkebaardend naar de foto's blijven kijken, brengt geen geld in de la. Daar leidde één druk op de knop ('stel uw auto samen') naar een handig tooltje om je eigen auto samen te stellen. Ik heb het nog niet eerder gezien, anders dan alle losse componenten op je scherm te zien of in folders, waar je op een gegeven moment niet meer wist na het uitkiezen van alle kleuren, accessoires etc. welke auto je nu voor de deur zou krijgen. Hier biedt Mercedes-Benz de mogelijkheid om in enkele stappen de auto van jouw keuze samen te stellen, met direct ook een overzicht van wat je dat gaat kosten. Helaas kon de nieuwe C-Klasse nog niet samengesteld worden. Dat is dan weer jammer, zeker als je bedenkt dat ze de aankondiging openen met 'De nieuwe C-Klasse. C-for yourself'. Een gemiste kans.

In ieder geval wel een goede poging om internet in te zetten als middel om direct en duidelijk inzage te geven in je product en haar mogelijkheden. Simpelweg betreft het hier een combinatie van de klassieke folder en de 3-D mogelijkheden dat internet biedt. Na het samenstellen van de oude C-Klasse, is me in ieder geval duidelijk geworden dat er nog wat doorgespaard moet worden, maar er moet immers wat te wensen blijven. Of dan toch maar een occasion, dat mijn andere stap kan zijn volgens Mercedes-Benz?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in