Overslaan en naar de inhoud gaan

Van wie is iPhone nu eigenlijk?

Wij denken allemaal meteen aan Apple. Maar Apple heeft de merkenrechten van de naam iPhone helemaal niet. Tien jaar geleden heeft Cisco de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wij denken allemaal meteen aan Apple. Maar Apple heeft de merkenrechten van de naam iPhone helemaal niet. Tien jaar geleden heeft Cisco de naam al . Tot net voor de presentatie verwachte Cisco er wel uit te komen met Apple, maar vandaag is Apple . Cisco heeft een divisie die sinds vorig jaar telefoons met toegang tot internet onder de naam iPhone verkoopt via dochterbedrijf .

related partner content for mobile comes here

Je kunt dit vanuit twee standpunten bekijken. Puur merkenrechtelijk heeft Cisco gelijk en hebben zij wel een registratie en Apple niet. In een noemde een woordvoerster van Apple de aanklacht "dwaas". Volgens haar zijn er al diverse bedrijven die gebruikmaken van de naam iPhone. Voer voor de advocaten dus.

Maar waarom is Cisco vorig jaar met de naam iPhone de markt opgegaan? Oké ze hebben de merkrechten, maar ze wisten toch ook dat Apple met de iPhone zou komen. En ook al sta je met een registratie sterk. Apple is een merk dat vele malen sterker is en de consument denkt bij de naam iPhone meteen aan Apple. En niet aan Cisco, Linksys of een ander. Cisco had naar mijn mening beter een andere naam zonder (Apple) associaties kunnen kiezen. Dan had je een eigen markt gecreëerd en niet zoals nu een lachertje en luis in de pels van Apple. Want al win je de merkenrechtelijke zaak, als je iPhone hoort denken je aan Apple!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in