Overslaan en naar de inhoud gaan

Een marketeer verkoopt hoop

Obama is gisteren geinaugureerd (wat een woord) als president van de US. Het woord hoop is voor mij onlosmakelijk met hem en zijn opdracht…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Obama is gisteren geinaugureerd (wat een woord) als president van de US. Het woord hoop is voor mij onlosmakelijk met hem en zijn opdracht voor de komende jaren verbonden. Dit komt niet alleen door de titel van een van Obama. Maar ook door de hoog gespannen verwachting van veel Amerikanen en eigenlijk in grote delen van de wereld.

related partner content for mobile comes here

gaat zelfs zo ver te stellen dat Obama "carries with him the hopes of the planet."

Seth Godin schrijft gisteren op zijn in relatie tot de inauguratie van Obama dat "what marketers sell is hope".

In een tijd van economische crisis, aangetaste pensioenen, verliezen op beleggingen, moeizame kredietverlening aan bedrijven en particulieren en zeer waarschijnlijk een oplopende werkloosheid kunnen we best een beetje extra hoop op een betere toekomst gebruiken.

Zou het niet fantastisch zijn wanneer marketeers grootschalig producten ontwikkelen en vermarkten waar mensen hoop uit kunnen putten? Moet een portie hoop niet 1 van de benefits van een product of service zijn? Lijkt me een prima uitgangspunt voor waardecreatie.

Of zijn deze producten er al voldoende, maar moeten de consumenten nog een beweging maken?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in