Een marketeer verkoopt hoop
Obama is gisteren geinaugureerd (wat een woord) als president van de US. Het woord hoop is voor mij onlosmakelijk met hem en zijn opdracht voor de komende jaren verbonden. Dit komt niet alleen door de titel van een boek van Obama. Maar ook door de hoog gespannen verwachting van veel Amerikanen en eigenlijk in grote delen van de wereld.
The Economist gaat zelfs zo ver te stellen dat Obama "carries with him the hopes of the planet."
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaSeth Godin schrijft gisteren op zijn blog in relatie tot de inauguratie van Obama dat "what marketers sell is hope".
In een tijd van economische crisis, aangetaste pensioenen, verliezen op beleggingen, moeizame kredietverlening aan bedrijven en particulieren en zeer waarschijnlijk een oplopende werkloosheid kunnen we best een beetje extra hoop op een betere toekomst gebruiken.
Zou het niet fantastisch zijn wanneer marketeers grootschalig producten ontwikkelen en vermarkten waar mensen hoop uit kunnen putten? Moet een portie hoop niet 1 van de benefits van een product of service zijn? Lijkt me een prima uitgangspunt voor waardecreatie.
Of zijn deze producten er al voldoende, maar moeten de consumenten nog een beweging maken?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid