Overslaan en naar de inhoud gaan

De Hond lanceert platform voor crowdsourcing

Maurice de Hond lanceert vandaag een online platform die allerlei vormen van crowdsourcing mogelijk moet maken. De naam zal - zoals je mag…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bezoekers van de site kunnen zowel vragen stellen als oplossingen geven. Het gaat niet om antwoorden op kennisvragen, maar oplossingen die vragen om 'een vorm van creativiteit.' De site heeft een rankingmechanisme ingebouwd (SolutionRank, een algoritme dat vergelijkbaar is met Google's PageRank) waardoor de beste oplossingen komen bovendrijven op basis van een aantal factoren.

related partner content for mobile comes here

Vragenstellers kunnen geldprijzen of immateriële prijzen ter beschikking stellen. Er is een volledige integratie met Twitter, Facebook en Hyves, dat gebruikt kan worden bij registratie, inloggen en het doorplaatsen van vragen of oplossingen. Het gebruik van de site is in het begin volledig gratis. Op een later tijdstip zal voor 'een bepaald soort' vragen een fee gerekend worden, maar een groot deel zal gratis blijven.
De Hond wil de software van de website via het “white-label-principe” ook ter beschikking stellen aan bedrijven en organisaties, die op deze manier met de eigen klanten of leden van het crowdsourcing-principe gebruik kunnen maken.

De eerste vraag is het verzinnen van de uiteindelijke naam voor deze site. Voor de winnaar is er, behalve een bedrag van 500 euro, de toezegging dat hij of zij aanspraak maakt op 2% van alle inkomsten van het project gedurende de komende twee jaar. Zolang die naam er nog niet is zal de site te vinden zijn onder de naam .

Maurice de Hond: “Via mijn onderzoeken ben ik altijd al bezig geweest om vast te stellen wat de mensen vonden of wilden. Maar dat kwam dan vooral terecht in tabellen met percentages. Crowdsourcen is een perfecte manier om de kennis en creativiteit van mensen te ontsluiten. Daaruit kan veel nuttigs komen, waar bedrijven of organisaties, zoals de overheid en politieke partijen, profijt van kunnen hebben.”

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in