De Hond lanceert platform voor crowdsourcing
Bezoekers van de site kunnen zowel vragen stellen als oplossingen geven. Het gaat niet om antwoorden op kennisvragen, maar oplossingen die vragen om 'een vorm van creativiteit.' De site heeft een rankingmechanisme ingebouwd (SolutionRank, een algoritme dat vergelijkbaar is met Google's PageRank) waardoor de beste oplossingen komen bovendrijven op basis van een aantal factoren.
Vragenstellers kunnen geldprijzen of immateriële prijzen ter beschikking stellen. Er is een volledige integratie met Twitter, Facebook en Hyves, dat gebruikt kan worden bij registratie, inloggen en het doorplaatsen van vragen of oplossingen. Het gebruik van de site is in het begin volledig gratis. Op een later tijdstip zal voor 'een bepaald soort' vragen een fee gerekend worden, maar een groot deel zal gratis blijven.
De Hond wil de software van de website via het “white-label-principe” ook ter beschikking stellen aan bedrijven en organisaties, die op deze manier met de eigen klanten of leden van het crowdsourcing-principe gebruik kunnen maken.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe eerste vraag is het verzinnen van de uiteindelijke naam voor deze site. Voor de winnaar is er, behalve een bedrag van 500 euro, de toezegging dat hij of zij aanspraak maakt op 2% van alle inkomsten van het project gedurende de komende twee jaar. Zolang die naam er nog niet is zal de site te vinden zijn onder de naam verzineennaamvoordezesite.nl.
Maurice de Hond: “Via mijn onderzoeken ben ik altijd al bezig geweest om vast te stellen wat de mensen vonden of wilden. Maar dat kwam dan vooral terecht in tabellen met percentages. Crowdsourcen is een perfecte manier om de kennis en creativiteit van mensen te ontsluiten. Daaruit kan veel nuttigs komen, waar bedrijven of organisaties, zoals de overheid en politieke partijen, profijt van kunnen hebben.”
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid