Nieuwe leefstijlgroepen in SKO


De leefstijlindeling is ontwikkeld om het mediagedrag van doelgroepen te verklaren en inzicht te bieden in de leefwereld van groepen mediaconsumenten. Voor het eerst is er nu een segmentatiemodel dat in alle mediabereiksonderzoeken (televisie van SKO, radio van Rab, print van Nom en internet van Stir) en ook in het tijdbestedingsonderzoek van Spot beschikbaar wordt gesteld.
Naast de Media Standaard Survey (MSS) die per 1 januari 2011 van start gaat, is dit het tweede project dat door de mediabereiksonderzoeken in gezamenlijkheid is georganiseerd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEr worden in het nieuwe model acht groepen onderscheiden: Kritische Verdiepingzoekers, Onbezorgde Trendbewusten, Praktische Familiemensen, Zorgzame Duizendpoten, Jonge Connectors, Traditionele Streekbewoners, Betrokken Gelovigen en Drukke Forenzen.
In het informatiedocument, dat op de SKO website te downloaden is, worden voor elk van deze groepen achtereenvolgens de demografische gegevens, waarden en opvattingen, interesses en vrijetijdsbesteding, mediabehoeften en mediagedrag kort besproken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid