
De verzekering Koopzeker is niet af te sluiten door consumenten, maar wordt aangeboden aan webwinkeliers. Het is volgens Achmea voor webwinkels de moeite waard de verzekering af te sluiten omdat consumenten dan meer vertrouwen zouden hebben in de webwinkel.
Webwinkels kunnen de verzekering volgens Centraal Beheer gebruiken als een keurmerk. Met het Koopzeker-keurmerk hebben klanten de garantie dat als het product te laat, beschadigd of helemaal niet geleverd wordt, er een vergoeding volgt. Dat is als de consumenten er niet met de webshop uitkomen.
Wettelijk gezien hebben consumenten overigens al recht op een vergoeding. Juridisch gezien lijkt de verzekering dan ook overbodig. Volgens Centraal Beheer verwijzen koeriers en webwinkels in de praktijk echter vaak naar elkaar. De klant zou daar de dupe van worden. Het aantal klachten over webwinkel transacties groeit dan ook snel, zo blijkt onder meer uit onderzoek van Consuwijzer.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
Scheepens'De klant raakt verstrikt in een juridisch web van algemene voorwaarden. Mocht er bij een webwinkel met het keurmerk iets misgaan, bemiddelt of vergoedt Centraal Beheer'.
(ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee