Overslaan en naar de inhoud gaan

'Koers TMG onduidelijk'

TMG heeft in het huidige medialandschap een sterke visie nodig. Maar volgens mediakenners worden er aan de basisweg geen duidelijke keuzes…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat beeld komt naar buiten in een artikel over TMG in Adformatie die deze week verschijnt.

related partner content for mobile comes here

In vergelijking met peers als Bert Habets van RTL, Christian van Thillo van de Persgroep en zelfs Dick Molman van Sanoma Media, wordt de CEO van TMG, Herman van Campenhout, gezien als iemand die niet uitgesproken is in welke koers hij kiest.

Marianne Zwagerman, die vroeger verschillende directieposities bekleedde bij TMG zegt in het artikel onder meer: ‘Hij heeft veel tijd besteed aan het creëren van draagvlak voor project Everest, de op internet gerichte toekomstplannen van TMG. Dat is zonde van de tijd, want die heb je eigenlijk niet. En het is onzin om met 85 man een visie proberen te vinden. Dan krijg je compromisbeleid. Visie ontwikkelen en leiding geven is geen democratisch proces.’

Ook worden vragen gesteld bij de interne organisatie van TMG. Een betrokkene: ‘Het management is niet in staat om in te grijpen. De onderdelen zijn sterker dan het geheel. Van Campenhout komt uit een heel andere cultuur, uit een andere wereld.’

De sterke informele macht – vooral van de krant – is ingebakken in de cultuur van TMG. De laatste reorganisatie bij het concern wordt door betrokkenen vooral als een stoelendans gezien, terwijl nieuw bloed voor een ommekeer zou kunnen zorgen. Het concern zou radicaal schoon schip moeten maken.

Zwagerman vergelijkt met de Volkskrant: ‘Sinds Broertjes daar weg is, is die krant zoveel frisser geworden. Sjuul Paradijs moet er ook uit. Er moet een heel nieuwe ploeg worden neergezet. En die moet je dan duidelijke doelstellingen meegeven.’

Een uitgebreid artikel over de koers van Telegraaf Media Groep in van Adformatie, die verschijnt op donderdag 24 januari.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in