'Koers TMG onduidelijk'


Dat beeld komt naar buiten in een artikel over TMG in Adformatie die deze week verschijnt.
In vergelijking met peers als Bert Habets van RTL, Christian van Thillo van de Persgroep en zelfs Dick Molman van Sanoma Media, wordt de CEO van TMG, Herman van Campenhout, gezien als iemand die niet uitgesproken is in welke koers hij kiest.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMarianne Zwagerman, die vroeger verschillende directieposities bekleedde bij TMG zegt in het artikel onder meer: ‘Hij heeft veel tijd besteed aan het creëren van draagvlak voor project Everest, de op internet gerichte toekomstplannen van TMG. Dat is zonde van de tijd, want die heb je eigenlijk niet. En het is onzin om met 85 man een visie proberen te vinden. Dan krijg je compromisbeleid. Visie ontwikkelen en leiding geven is geen democratisch proces.’
Ook worden vragen gesteld bij de interne organisatie van TMG. Een betrokkene: ‘Het management is niet in staat om in te grijpen. De onderdelen zijn sterker dan het geheel. Van Campenhout komt uit een heel andere cultuur, uit een andere wereld.’
De sterke informele macht – vooral van de krant – is ingebakken in de cultuur van TMG. De laatste reorganisatie bij het concern wordt door betrokkenen vooral als een stoelendans gezien, terwijl nieuw bloed voor een ommekeer zou kunnen zorgen. Het concern zou radicaal schoon schip moeten maken.
Zwagerman vergelijkt met de Volkskrant: ‘Sinds Broertjes daar weg is, is die krant zoveel frisser geworden. Sjuul Paradijs moet er ook uit. Er moet een heel nieuwe ploeg worden neergezet. En die moet je dan duidelijke doelstellingen meegeven.’
Een uitgebreid artikel over de koers van Telegraaf Media Groep in #2 van Adformatie, die verschijnt op donderdag 24 januari.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid