Campagne voor diervriendelijk vlees
Zo'n vergaande afspraak zou in de vorm van een convenant moeten. De supermarkten hebben zich altijd afzijdig gehouden van de discussie over dierenwelzijn, menen de initiatiefnemers. Het zijn de consumenten of de boeren die telkens erop worden aangesproken dat ze geen diervriendelijk vlees kopen of niet diervriendelijk produceren. Supermarkten hebben veel meer macht dan ze zichzelf toedichten’, stelt voorzitter Baaij van de stichting Varkens in Nood. ‘Albert Heijn heeft de Nederlanders aan de sherry gekregen.'
Als voorbeeld geeft Baaij de grootste Britse supermarktketen Tesco, die alleen milieu- en diervriendelijk geproduceerde producten in de schappen toelaat. D66-Tweede-Kamerlid Boris van der Ham neemt deel aan de campagne. Hij gaat op 'hamtoernee' en een paar dagen posten voor de deur van supermarkten (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid