Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne voor diervriendelijk vlees

Stichting Varkens in Nood en D66 beginnen een actie (‘Prijs het dier') om de detailhandel te bewegen slechts diervriendelijk vlees aan te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo'n vergaande afspraak zou in de vorm van een convenant moeten. De supermarkten hebben zich altijd afzijdig gehouden van de discussie over dierenwelzijn, menen de initiatiefnemers. Het zijn de consumenten of de boeren die telkens erop worden aangesproken dat ze geen diervriendelijk vlees kopen of niet diervriendelijk produceren. Supermarkten hebben veel meer macht dan ze zichzelf toedichten’, stelt voorzitter Baaij van de stichting Varkens in Nood. ‘Albert Heijn heeft de Nederlanders aan de sherry gekregen.'

related partner content for mobile comes here

Als voorbeeld geeft Baaij de grootste Britse supermarktketen Tesco, die alleen milieu- en diervriendelijk geproduceerde producten in de schappen toelaat. D66-Tweede-Kamerlid Boris van der Ham neemt deel aan de campagne. Hij gaat op 'hamtoernee' en een paar dagen posten voor de deur van supermarkten (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in