Overslaan en naar de inhoud gaan

Google presenteert vernieuwingen in Demand Gen

De veranderingen moeten adverteerders helpen om tot betere online reclames te komen.
Google Demand Gen
© Google
Google Demand Gen
© Google

Google presenteert vernieuwingen voor zijn advertentietool Demand Gen. Het techbedrijf belooft dat de vernieuwingen onder meer gaan leiden tot meer creatieve impact. Zo komen er nieuwe advertentieformaten beschikbaar die geschikt zijn voor uiteenlopende schermformaten. Denk aan een 9:16-verticale reclame voor YouTube Shorts op smartphoneschermen.

related partner content for mobile comes here

Ook wordt het mogelijk om video's (handmatig) eenvoudiger te bewerken en stelt Google dat het ontwerpen van advertenties ook gebruiksvriendelijker wordt. Bovendien kun je een advertentievoorbeeld nu ook buiten Google Ads bekijken en delen.

De veranderingen zijn aangekondigd via een blogpost en rollen gefaseerd uit. Er komen ook vershcillende vernieuwingen speciaal voor retailers, met het doel online verkopen verhogen. Adverteerders die een Google Merchant Center-account hebben, kunnen via Demand Gen productdetails toevoegen aan een reclame. De gebruiker die op de advertentie klikt, ziet zo meer informatie zonder de app die hij gebruikt (bijvoorbeeld YouTube) te verlaten. De rijkere advertentie met productinformatie kan ogen als een webpagina die een groot deel van het scherm vult, alsof de gebruiker al in de webwinkel van de retailer zit.

Lokale retailers kunnen via product feeds in Demand Gen nu ook in real-time de beschikbaarheid van producten in fysieke winkels laten zien, om online geïnteresseerden mogelijk naar de offline winkels te bewegen. 

Einde van Video Action Campaigns

Wie gebruikmaakt van Google's Video Action Campaigns, dient goed op te letten. Google stuurt deze tool met pensioen om zich te focussen op Demand Gen, en raadt adverteerders daarom aan om ook over te stappen. Volgens Google boekt Demand Gen een hogere return on ad spend (ROAS) dan Video Action Campaigns. Er komt in maart een upgrade-tool om gegevens van de ene tool over te zetten naar de andere tool. Per april kun je geen Video Action Campaigns meer maken en in juli gaat de tool de deur uit. Resterende accounts worden dan automatisch overgezet naar Demand Gen - maar mogelijk zonder behoud van bestaande instellingen en data. Handmatig upgraden vanaf maart lijkt daarom een betere keuze.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in