Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Zeven zonden’-ijsjes ook in Nederland

Een nieuwe reeks ijsjes van Magnum (Unilever), gebaseerd op de zeven zonden, heeft tot verontwaardiging geleid bij Christians for Truth…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De organisatie vindt het ‘niet kies' dat de ijsjes zijn gebaseerd op de zeven zonden. Volgens de groep wordt daarmee ‘de kern van het evangelie' gebagatelliseerd. Enkele leden van de groep grepen gisteren de presentatie van de jaarcijfers aan om bij het Unilever-hoofdkwartier in Rotterdam te demonstreren. Topman Anthony Burgmans van het concern was niet onder de indruk. Magnum houdt zich aan de huisregels, vindt hij. ‘Wij zeggen altijd dat reclame volgens de goede smaak moet zijn. Ook moet je geen minderheden voor het hoofd stoten.' Hij voegde er aan toe dat Unilever niet iedereen tevreden kan houden. Het ijsmerk wordt nog dit jaar in Nederland geïntroduceerd. Magnum heeft de ijsjes met de zeven zonden (hebzucht, wraakzucht, wellust, ijdelheid, luiheid, gulzigheid en jaloezie) eerder al in andere landen op de markt gebracht (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in