Overslaan en naar de inhoud gaan

PCM: eerder schrappen dan verkoop titels

Uitgeversconcern PCM heeft met de verkoop van Het Parool voor het laatst een noodlijdende krantentitel overgedaan aan een concurrerende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘In een noodsituatie bij een van de PCM-titels zullen eerder titels verdwijnen dan dat ze verkocht worden’, zei Bouwman in een vraaggesprek met de VPRO op Radio 1. Op de vraag of in de toekomst andere krantentitels in de verkoop worden gedaan, verklaarde hij: ‘Er gaat niets in de etalage, er gaat niets de deur uit.' De kwestie van verkoop of verdwijnen, kwam aan de orde in verband met de positie van het dagblad Trouw. De krant heeft tot eind 2004 de tijd om uit de rode cijfers te komen. Draait de krant dan nog met verlies, ‘dan is er een probleem'. Bouwman wil niet specifiek aangeven hoe hij zo'n probleem gaat aanpakken. ‘Dat hangt van de aard van het probleem af.’ Wel erkent hij geen voorstander te zijn van beperkte ingrepen volgens bij voorbeeld de kaasschaafmethode. Trouw is na de verkoop van Het Parool nog de enige verlieslijdende krant binnen PCM. In het kader van het herstelplan 2002-2004 moet de krant naar schatting 9 miljoen euro bezuinigen. Voor het Algemeen Dagblad vindt Bouwman het belangrijk dat de krant weer ‘goed op koers' raakt. Pas dan wil hij kijken hoe het AD en het Rotterdams Dagblad commercieel en redactioneel verder kunnen samenwerken. ‘De toekomstige AD-lezer zit niet zozeer bij De Telegraaf. Dat is toch een wat andere krant, wel een goed gemaakte krant overigens (ANP).'

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in