Overslaan en naar de inhoud gaan

X hoopt adverteerders terug te winnen met nieuwe brand safety-tool

De tool is nodig omdat X (voorheen Twitter) zo'n vijftig procent van zijn advertentie-inkomsten verloren heeft.
X, voorheen Twitter
X, voorheen Twitter
© Shutterstock
X, voorheen Twitter
X, voorheen Twitter
© Shutterstock

X, voorheen bekend als Twitter, introduceert een nieuwe brand safety-tool voor adverteerders. Zij kunnen nu aangeven bij welke typen posts (tweets) ze willen adverteren, en bij welke dus niet. Door deze garantie te bieden, hoopt X het vertrouwen en de budgetten van adverteerders terug te winnen. Dat is hard nodig, want X-eigenaar Elon Musk gaf recent aan dat de advertentie-inkomsten met zo'n vijftig procent gedaald zijn.

related partner content for mobile comes here

Problemen

Adverteerders zijn huiverig om op X te adverteren omdat Musk de vrijheid van meningsuiting verruimd heeft sinds hij het platform in oktober 2022 overgenomen overnam. Eerder verbannen gebruikers en groeperingen mochten terugkeren en de moderatie op X is verminderd omdat Musk het merendeel van de moderators ontslagen heeft. Merken zien hun advertenties daarom vaker verschijnen bij berichten die niet brand safe zijn - en besteden hun advertentiebudgetten daarom vaker aan veiligere platformen.

Brand safe adverteren

Met de nieuwe brand safety-tool zegt X machine learning (slimme software) te gebruiken om de adverteerder de zekerheid te geven dat reclames alleen bij prettige berichten vertoond worden. Adverteerders kunnen kiezen voor 'Standaard' en 'Conservatief', waarbij die laatste optie het meest brand safe is. Reclames verschijnen via deze optie niet bij content die spam, seks, drugs en meer bevat. Althans, dat belooft X.

Met beide opties verschijnen advertenties niet bij content die op X verboden is, aldus het bedrijf. Voorbeelden hiervan zijn haatdragende en pornografische content.

X brand safety
De twee brand safety-opties van X Afbeelding: X

Relaxed

Er komt 'binnenkort' ook een derde optie voor adverteerders, aldus X. Deze 'Relaxed'-optie is bedoeld voor merken die zoveel mogelijk X-gebruikers willen bereiken binnen de moderatiegrenzen van X. 

Lees ook

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in