Overslaan en naar de inhoud gaan

Mark Read (WPP): ‘Adverteerders afwachtend betreft Musks plannen met X’

Read stelt dat veel grote bedrijven zich afvragen welke strategie Musk voor ogen heeft.
Read
WPP ceo Mark Read
Read
WPP ceo Mark Read

Grote adverteerders nemen een afwachtende houding aan na de veranderingen die Elon Musk heeft ingevoerd op Twitter, dat sinds kort is omgedoopt tot X. Veel grote bedrijven vragen zich af welke strategie Musk voor ogen heeft. Dat zegt althans topman Mark Read van reclamegigant WPP.

related partner content for mobile comes here

Teen insteken

Volgens Read heeft de naamsverandering veel adverteerders verrast. In antwoord op vragen over de leegloop bij Twitter zei hij: ‘Klanten kunnen niet begrijpen waar het platform naartoe gaat en wat de gevolgen ervan in de toekomst zullen zijn. Sommige klanten zijn bereid hun teen er weer in te steken, maar de meesten wachten de ontwikkelingen voorlopig even af.’

In mei 2022 telde het toenmalige Twitter naar eigen zeggen nog 229 miljoen maandelijks actieve gebruikers. Dat zou volgens Musk nu gestegen zijn naar meer dan 541 miljoen. Inmiddels ondervindt X concurrentie van de app Threads van Meta Platforms, het moederbedrijf van Facebook.

Massale ontslagen

X is volgens WPP trouwens niet het enige technologiebedrijf dat kampt met dalende advertentie-inkomsten. Na massale ontslagen eerder dit jaar, zijn veel Amerikaanse techreuzen nu fors aan het snijden in hun marketingbudgetten. Sinds het begin van het jaar hebben reuzen als Microsoft, Amazon, Meta en Apple meer dan 100.000 banen geschrapt.

WPP zelf verlaagde zijn omzetverwachtingen voor het volledige jaar overigens ook. De aandelen van het Britse reclameconcern daalden vrijdag op de Londense beurs tussentijds met maar liefst 8 procent.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in