Overslaan en naar de inhoud gaan

Winstsprong Bertelsmann

Het Duitse mediaconcern Bertelsmann heeft in de eerste helft van 2010 een enorme winstsprong gemaakt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door een aantrekkende advertentiemarkt en de uitwerking van een grootschalige reorganisatie die het moederbedrijf van RTL Group vorig jaar doorvoerde, lag het bedrijfsresultaat eind juni op 755 miljoen euro. Dat is een recordbedrag; in dezelfde periode een jaar eerder lag dit resultaat nog op 497 miljoen euro.

related partner content for mobile comes here

is het grootste mediaconcern van Europa en viert dit jaar zijn 175e verjaardag. De winst zag het bedrijf met meer dan een half miljard euro toenemen, van minus 333 miljoen euro in de eerste helft van 2009, tot 246 miljoen euro in het afgelopen half jaar.

Topman Hartmut Ostrowski zag dan ook aanleiding om de winstverwachting van zijn bedrijf bij te stellen naar ruim 500 miljoen euro. Begin dit jaar verwachtte Bertelsmann nog tussen de 400 en 500 miljoen euro winst te boeken over heel 2010.

Bron: De Financiële Telegraaf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in