Overslaan en naar de inhoud gaan

'Werkvormen: is dat iets voor mij?'

Workshopleider Erik Reijnders: Als je ook met succes houding en gedrag wilt veranderen, is sec informeren niet genoeg. Door het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het heeft even effect. Op de gang is men het weer vergeten.
Confucius zei ooit: "ik hoor en vergeet, ik zie en onthoud, ik doe en begrijp". Dus goed gekozen werkvormen hebben impact die langer duurt dan een dag.... Het is alleen de vraag wat 'goed gekozen' is: weet je wanneer je welke werkvorm kunt gebruiken? En waar je dan op moet letten?
Associëren met foto's?
Nogal wat werkvormen leggen de nadruk op verbale vaardigheden. Het is soms heel effectief juist de meer associatieve kant van mensen aan te spreken. (Goede!) foto's kunnen prachtige inspiratiebronnen hiervoor zijn. De zelf gekozen foto uit een fotoset én de persoonlijke associaties daarbij, laten mensen zich uitspreken over een thema. De verschillende betekenissen komen zo op tafel.

related partner content for mobile comes here

Erik Reijnders geeft de workshop 'Werken aan Interactie' op 13 september tijdens Communicatie

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in