Overslaan en naar de inhoud gaan

Weight Watchers heet voortaan WW en is géén afslankclub meer

Bedrijf richt zich niet meer op gewichtsverlies, maar op gezondheid. Dat met een nieuwe merkidentiteit en slogan: Wellness that Works.
Miniatuurvoorbeeld
WW
© WW
Miniatuurvoorbeeld
WW
© WW

Weight Watchers gooit zijn naam overboord en gaat voortaan door het leven als WW. De naamsverandering past een bredere rol en de missie van het afslankbedrijf. Waar het gewicht centraal stond richt het zich nu op ‘het voor iedereen toegankelijk te maken van wellness en gezondheid’. Er komt een nieuwe merkidentiteit, waarvoor er in december een campagne van start gaat. Ook gaat WW een mondiale slogan voeren: Wellness that Works. 

related partner content for mobile comes here

Oprah Winfrey

WW zet, zoals het zelf zegt, zijn kennis van gedragsverandering nu in voor een grotere missie: de gezondheid van zijn klanten. In het persbericht laat het Oprah Winfrey aan het woord, die zo’n tien procent van de aandelen van het dieetbedrijf in handen heeft. Ze zegt te geloven dat de rol van WW veel verder gaat ‘dan een cijfer op de weegschaal’:

‘Nu Weight Watchers WW wordt, denk ik dat we mensen kunnen inspireren om niet alleen goed te eten, maar ook om meer te bewegen, contact met anderen te maken en het genot van een gezond leven te blijven ervaren.'

Focus op gezonde gewoontes

WW zal zijn focus dus verleggen van gewichtsverlies naar gezonde gewoontes. Dat gebeurt met nieuwe of aangepaste online tools. Zo gaat het onder meer stemactivatie inzetten en introduceert het WellnessWins, dat leden beloont voor kleine, dagelijkse gezonde gedragsveranderingen. Ook kunnen leden met beweging FitPoints verzamelen en krijgen ze meer mogelijkheden in de vele communities van WW.

De introductie in de VS staat eind najaar gepland en wordt daarna wereldwijd uitgerold. WW heeft al wel aangekondigd dat het stopt met de verkoop van producten met kunstmatige zoetstoffen, smaakmakers, kleurstoffen en conserveringsmiddelen.

De nieuwe merkidentiteit

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in