Overslaan en naar de inhoud gaan

Web2.0. ook voor de zakenreiziger een zegen!

Het zoeken, plannen en boeken van reizen wordt dankzij internet steeds eenvoudiger, dat weten we allemaal wel inmiddels.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vaak zien we publicaties over pakket- en/of vakantie reizen. Maar ook de zaken reiziger wordt steeds beter bediend. Ik heb een aantal leuke aanbieders van diensten op de rij gezet.

related partner content for mobile comes here

Die diensten variëren van aankoop advies van het tijdstip van je ticket of hotelkamer, een reis conciërge, incheck service, beste stoel aan boord tot "comfort kwaliteitslabel" van een vlucht of hotel.

Op wordt er niet alleen, via een meta search, alle beschikbare vluchten en hotels getoond. De site houdt nauwkeurig het "(historische) prijsverloop" van de seat of hotelkamer bij, zodat je een advies krijgt over het exacte aankoop tijdstip.

maakt een meta search over 140 reizensites voor vluchten, hotels, cruises, carrentals en geeft ook advies over de prijzen.

stelt een on-line reisplan voor je samen, met een overzicht van al je reserveringen, reistijden etc. Via internet voor iedereen altijd in te zien.

Op kun je zien welke stoel aan boord de beste is. Welke faciliteiten er aan boord zijn. Deze informatie is beschikbaar van meer dan 40 luchtvaartmaatschappijen en 275 vliegtuig typen.

regelt je internet check-in. Handig als je de terugreis moet herbevestigen op een locatie zonder internet toegang. Of als de internet check-in start om 3 uur 's nachts.

-query=ui%3Dresults%26arrAirport%3DNYC%26arrNearby%3D%26cabin%3DFirst%26depAirport%3DAMS%26depDate%3D2008-03-26%26depNearby%3D%26journeyType%3DRoundTrip%26numPassengers%3D1%26rtnDate%3D2008-03-31%26depTime%3D0-1440%26rtnTime%3D0-1440%26sort%3Dprice%26dir%3DASC%26page%3D1%26airports%3D0%257C547%26airports-depart%3D1%257C6bc%26airports-connect%3D608%257C57b4%26airports-arrive%3D15%257C1bab%26airlines%3D8191%257C340c" title="-query=ui%3Dresults%26arrAirport%3DNYC%26arrNearby%3D%26cabin%3DFirst%26depAirport%3DAMS%26depDate%3D2008-03-26%26depNearby%3D%26journeyType%3DRoundTrip%26numPassengers%3D1%26rtnDate%3D2008-03-31%26depTime%3D0-1440%26rtnTime%3D0-1440%26sort%3Dprice%26dir%3DASC%26page%3D1%26airports%3D0%257C547%26airports-depart%3D1%257C6bc%26airports-connect%3D608%257C57b4%26airports-arrive%3D15%257C1bab%26airlines%3D8191%257C340c">Inside Trip combineert alles nog eens. Zij geven voor airlines (de rest zal wel snel volgen) een beoordeling van het aanbod. Naast de prijs beoordeling, vergelijken ze de "snelheid" van de verbinding (aantal stops, on-time departure stats en de vluchtduur), het "reis gemak" (lost bags stats, doorverbindingtijd en de gate location) en "het comfort" (beenruimte, type vliegtuig en de historische bezettingsgraad).
Een vlucht in maart, eerste klas, naar New York? Continental heeft en de beste tripkwaliteit ( 92%) en de beste prijs, ? 5533. De laatste in deze selectie is Air France: tripkwaliteit 75% voor ? 19.159!

hotelgroep helpt de "matchmaker Yvette" je, om via een branded utility tool, het juiste hotel te vinden dat past bij je "mood" van dat moment.

We eindigen dan met review sites zoals , met meer dan 10 miljoen beoordelingen, (momenteel wachtend op een nieuwe release) die de vraag beantwoord of we aan boord eten of de eigen lunch maar meenemen en die ons informeert ons over de gastbeleving van Nederlandse vergader accommodaties.

Kortom, ook voor de zakenreiziger is het web2.0 tijdperk een zegen.
Iemand nog andere leuke sites/tips?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in