Overslaan en naar de inhoud gaan

Weer een oude naam terug op de burelen

Volkswagen komt weer met de Scirocco op de markt. Op de autosalon, volgende week in Genève zal de nieuwe Volkswagen gepresenteerd worden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volkswagen komt weer met de . Op de autosalon, volgende week in Genève zal de nieuwe Volkswagen gepresenteerd worden aan het publiek.
Op de beurs in Parijs (2006) is de concept versie gepresenteerd onder de naam Iroc, de middelste letters uit de naam Scirocco. De kenners wisten toen dat de Scirocco, na een afwezigheid van 17 jaar weer op de markt zou komen.

related partner content for mobile comes here

Je ziet vaker dat oude namen weer nieuw leven ingeblazen worden. In de auto-industrie gebeurde dat eerder met de Mini, Beetle, PT Cruiser en Fiat 500. Maar ook bij andere merken zie je dat.

Ben is daar natuurlijk het meest recente voorbeeld van. Afgelopen week stelde een journalist mij de vraag wat ik daar van vind.
Als merkontwikkelaar wil ik graag nieuwe merken ontwikkelen, maar soms is het gewoon beter (voordeliger) om een oud merk weer nieuw leven in te blazen. Of denken jullie daar anders over?

De naam Scirocco stamt overigens nog uit de tijd dat Volkswagen een naamsysteem had dat bestond uit wind namen en eindigden op een O. Opel heeft de strategie om de namen te laten eindigen en houdt zich daar aardig aan.

De auto's van VW hadden vooral namen die eindigden op een O. Ondertussen zijn ze daar overigens al weer een tijdje afgestapt. De achterliggende gedachte komt van het feit dat de klinker A in veel talen de vrouwelijke vorm van een woord aangeeft en de een O veel meer de mannelijke.

Beide bedrijven proberen ongeveer dezelfde doelgroep te bereiken op verschillende strategieën.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in