Overslaan en naar de inhoud gaan

Beste en slechtste online marketingtactieken

Behavioral targeting, zoekmachine-optimalisatie en direct e-mail (met gebruik van eigen adressen) leveren de meeste ROI op. Zo blijkt uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Behavioral targeting, zoekmachine-optimalisatie en direct e-mail (met gebruik van eigen adressen) leveren de meeste ROI op. Zo blijkt uit jaarlijks onderzoek onder ad:techbezoekers, uitgevoerd door .

related partner content for mobile comes here

De ROI op betaalde zoekresultaten en direct e-mail op e-mailadressen van derden is ook nog steeds goed te noemen, maar iets minder dan vorig jaar.

De belangrijkste uitkomsten:

- 57 procent van de respondenten vond in 2007 zoekmachine-optimalisatie de beste online tactiek. In 2006 lag dit percentage op 45 procent.

- E-mailmarketing met eigen adressen wordt door 47 procent als toptactiek aangemerkt in 2007, in 2006 door 42 procent.

- Behavioral targeting geeft een betere ROI dan 'contextual targeting' volgens 44 procent van de ondervraagden, en dat is 10 procent meer dan in 2006. 21 procent ziet meer in contextuele advertenties, en dat is 8 procent meer dan in 2006.

- Betaalde zoekresultaten blijven belangrijk voor 34 procent van de respondenten in 2007, maar in 2006 lag dat percentage nog op 49 procent. Oorzaak: hogere keywordprijzen, minder ROI.

En de slechtste tactieken (op basis van ROI) volgens de ad:tech bezoekers:

- Rich media. Slechts 7 procent berekende hier een goeie ROI.
- Banners (10 procent)
- Pop-up/unders. Geen enkele marketeer zag hier een goede ROI van terug.

Budget

Pay-per-click (PPC) en behavioral uitingen krijgen in ieder geval meer budget dit jaar, aldus de ad:tech respondenten. 27 procent van de ondervraagde marketeers is daarbij van plan om het online budget te verhogen, en dat is een groei van 33 procent ten opzichte van 2006.

Viral marketing en mobile advertising, online videosites, games/virtuele werelden staan dit jaar extra in de belangstelling, aldus de respondenten. Zie onderstaande tabel:

93 procent wil meer geld uitgeven aan viraaltjes...
87 procent wil meer besteden aan virale marketing op social networksites, 60 procent gaat iets doen met mobiele advertenties.

Rekenmethoden

Overigens berekenen de respondenten hun ROI met name uit (1) het meten van search (66 procent), (2) AB-testen landingpages (63 procent), (3) integratie on- en offline metingen (63 procent) en (4) integratie webanalytics met search en e-mail (68 procent).

MarketingSherpa ondervroeg 421 marketeers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in