Overslaan en naar de inhoud gaan

VrijMiBlog #43: de wekelijkse social media update

Creatief digitaal bureau Blauw Gras praat je bij! Deze week hebben we het over Snapchat, Whatsapp, Facebook en nog veel meer social media…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Snapchat snapt ‘t!
Snapchat heeft het helemaal begrepen: om hip en snappening te blijven, moet je blijven ontwikkelen. Stilstaan is immers achteruitgang. En vooruitgang is… Ook achteruitgang? is namelijk bezig met een nieuw ontwerp, waardoor het een meer ‘traditionele’ applicatie wordt. Back to basic dus. Door de nieuwe interface zou het – nog – makkelijker worden om foto’s en video’s te versturen. Toch vooruitgang dus! Nu horen wij je denken: “Kan het nog makkelijker?”. Wij snappen het ook niet helemaal, maar kennelijk zijn er heel wat digibeten die de wondere wereld van het touchscreen nog niet helemaal in de vingers hebben. 

related partner content for mobile comes here

Daarnaast zou Snapchat werken aan de functie videobellen en het gebruik van stickers. Wij zijn heel nieuwsgierig naar het nieuwe design van Snapchat! Hieronder een sneakpeak van de nieuwe lay-out.

Whatsnext?
De updates vliegen ons om de oren, want ook Whatsapp timmert flink aan de weg. Als brave dochter van Facebook is Whatsapp natuurlijk wel verantwoording verplicht naar moederbedrijf Facebook. Whatsapp gaat dan ook doorsturen naar Facebook. Het nieuws van deze week heeft te maken met het nieuws van vorige week, waarin wij al vermeldden dat Whatsapp voortaan voor iedereen gratis is. Whatsapp hoopt bedrijven via de chat-app te koppelen aan consumenten en hierdoor inkomsten te genereren. Dit kan Whatsapp natuurlijk niet klaarspelen zonder toestemming van de gebruiker. Hoe deze update eruit gaat zien en welke data er verstuurt gaat worden is niet duidelijk. Het laatste woord is hier nog niet over gezegd; zodra er meer informatie beschikbaar is, komen wij weer bij je terug!

Facebook, dit vinden wij leuk!
Yes! Eindelijk is het zo ver! Facebook komt met de lang verwachte waarmee je kunt reageren onder berichten. De geruchten gingen al een tijdje dat Facebook met een “vind ik niet leuk-knop” zou komen. Uiteindelijk ging dat niet door, omdat het te negatief zou zijn. Facebook heeft nu gekozen voor meerdere emoticons. De boze, verdrietige, verbaasde, blije en lachende emoji is in zes landen getest en met vlag en wimpel geslaagd! Houd Facebook in de gaten, want de komende weken wordt deze nieuwe functie uitgerold! Yay!  

Twitter zonder ads?
Het aantal toenemende advertenties op social media kan de gebruiker erg afschrikken. Toch laten alle social media zich verleiden en nemen bedrijven en merken langzaam de social media kanalen over. Twitter wil dit voorkomen en actieve gebruikers door het achterwege laten van advertenties. Dit doet Twitter ondanks de dalende cijfers en het vertrek van vijf belangrijke bestuurders waaronder: . De voormalig Twitter-bestuurder zou een nieuwe baan hebben bij Instagram. Of deze tactiek Twitter van de ondergang zal redden is nog maar de vraag.

Pinterested
Beter goed gejat dan slecht verzonnen, zeggen ze wel eens. zou zich aan het klaarstomen zijn om ook video-advertenties aan te bieden. De huidige content op Pinterest bestaat vooral uit stilstaand beeld. Pinterest zelf wilde hier nog niet veel over kwijt, maar mediabureaus geven aan dat Pinterest dit foefje heeft afgekeken van Twitter en Facebook die autoplay-video’s al enige tijd aanbieden. Wij pinnen deze toekomstvoorspelling!

Wij staan te popelen om al deze updates in zijn werking te zien! Hopelijk worden wij er niet ‘sad’ van maar krijgen wij een echt ‘yay’ gevoel! Op naar het weekend!

Deze bijdrage is geschreven door . Wij zijn een creatief digitaal bureau met een voorliefde voor social media. In onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ creëren wij creatieve concepten, relevante content, digitale activaties en impactvolle (media)campagnes.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in