Vraag het de klantenadviesraad


Zo’n adviesraad bestaande uit klanten is in opkomst. Logisch. Een dergelijk gremium kan antwoord geven op prangende, maar basale vragen als: hoe krijgen we meer winstgevende klanten? Hoe passen we ons aanbod aan aan de veranderende wensen en eisen van onze klanten? Welke nieuw type klanten zou voor ons interessant zijn? En qua retentie: hoe houden we de achterdeur dicht?
Een adviesraad met klanten kan over deze onderwerpen waardevolle informatie verstrekken. Klanten voelen zich in een dergelijke club namelijk erkend en op hun gemak; ze praten vaak eerlijk en honderduit.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Voor welke bedrijven is zo’n adviesraad bij uitstek geschikt? Voor bedrijven waarvan hun producten belangrijk zijn voor hun klanten. Voor bedrijven in een snel veranderende markt. Voor bedrijven met ingewikkelde verkoopprocessen. En voor bedrijven waarvoor productdifferentiatie essentieel is.
Bron: Marketing Management
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid