Overslaan en naar de inhoud gaan

VR is hip, maar AR levert meer op voor marketeers

De voordelen van augmented reality boven virtual reality.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Met virtual reality dompel je mensen onder in een andere wereld. Maar met augmented reality  haal je virtuele beelden naar de realiteit, en kun je dus naadloos integreren in het dagelijkse leven van consumenten.

related partner content for mobile comes here

Zo beweert Liz Faber, digital strateeg bij SapientNitro in het laatste nummer van Admap.  ‘De alomtegenwoordigheid van mobiele technologie in combinatie met een grote user base,  zou augmented reality een belangrijke bron van inkomsten voor merken kunnen maken.’

Een mobiel haakje is cruciaal bij AR – want levert een grotere speelruimte op voor merken wat betreft de manier waarop ( en waar en wanneer) ze met consumenten in contact kunnen komen. .

Makkelijk in gebruik
Daarnaast vertrouwt augmented reality op bestaand en ingesleten mobiel gedrag, zoals het gebruik van de camera. AR is ook makkelijk te gebruiken dankzij bestaande apps als Aurasma en Blippar, aldus Faber. En merken met bestaande mobiele apps kunnen deze makkelijk upgraden met AR-functionaliteiten.

Maar het grootste voordeel van AR aldus Faber is, jawel, dat het ‘vloeiende consumer journeys creëert’: ‘Het kan de brug zijn tussen alle marketing touchpoints: met name op het gebied van visuele search, dat draait op beeldherkenning, in tegenstelling tot tekstuele content.’

Uiteindelijk zal AR de grenzen weghalen tussen fysieke en virtuele mediaruimte, zo gaat Faber nog een stapje verder: ‘Consumenten krijgen controle over ‘merkrealiteit’, en kijken alleen nog boodschappen die iets toevoegen aan hun persoonlijke realiteit… Share of experience wordt op deze manier een belangrijkere marketingmetric dan share of voice.’

Bronnen: Admap, Warc

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in