Wat was de beste brand activation van 2015?


Dit waren de beste brand activations van december:
1. CANON - REALTIME FOTOTIPS
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEen beetje Instagrammer wil niet zomaar een foto van New Yorkse hotspots. Die wil online pronken met een echt bijzondere plaat. Canon schiet te hulp met pop-up digitale billboards met daarop tips voor de perfecte foto. Hoe krijg je die waanzinnige zonsopgang in beeld? Of de mist onder de Broolyn Bridge. In dit artikel op Adweek lees je meer over deze erg gave activatie. Canon geeft ze live en op het online inspiratieplatform.
2. WESTJET - 12.000 MINI MIRACLES
Kerstmis is een tijd van tradities en sinds vier jaar is de kerstcampagne van WestJet Airlines er daar eentje van. Dit jaar leggen ze de lat hoog: in één dag proberen WestJet-medewerkers 12.000 mensen te verrassen met een miniwonder. Van kleine attenties tot grote gebaren, alles is mogelijk. Had een andere airline het ook kunnen doen? Ja, maar die deden het niet. Een echte tearjerker.
WestJet Christmas Miracle: 12,000 mini miracles
3. DE VOLKSBOND – HOMELESS EXTRAS
We eindigen het jaar met een tof initiatief van eigen bodem. Het Amsterdamse bureau DDB & Tribal Worldwide benaderde de hulporganisatie De Volksbond met een wild plan: een castingbureau voor dak- en thuislozen. Het doel van Homeless Extras is daklozen in te zetten als figuranten in films en commercials. Dat levert de dakloze niet alleen een vergoeding op, maar ook contact met andere mensen.
Homeless Extras: the world’s first casting agency for the homeless
De allerbeste
2015 was een jaar vol spectaculaire activaties. We hebben – in willekeurige volgorde - de tien beste cases van BrandActivation.nl op een rijtje gezet. Welke vond jij de allerbeste? Stem mee!
- Graubunden Tourism – The Great Escape
Zo verleidt een gezellige Zwitser toeristen tot een bezoekje
The Great Escape | Bündner entführen Städter in die Berge - Graubünden Tourism
- Overheid Ecuador - Blind Trip
Een gratis trip naar Costa Rica. Of beter gezegd: de mensen dáchten dat ze daar naar toe gingen...
Maruri Grey Ecuador - Blind Trip (Ministry of Transit)
- Scoot inspireert Spirit
Wat doe je als de concurrent al je ideeën kopieert?
Scoot 'Inspiring Spirit'
- Heineken – The Jonah Lomu
Konden we Jonah Lomu nog maar uit een machine toveren…
Heineken Presents The Jonah Lomu Machine
- Vodafone – Sunday Grannies
Een aanstekelijk concept van Vodafone dat aantoont dat inzet van social media tot echt contact kan leiden.
Vodafone Romania Sunday Grannies Ads of the World™
- Dislife – More than a sign
Een relevante toepassing van hologrammen om Russen te weerhouden te parkeren op een invalidenparkeerplaats.
Dislife: More than a sign
- Volvo – Life paint
The best way to survive a crash is not to crash
VOLVO LIFEPAINT
- Sky – IJsbeer in Londen
Is hij echt?
Polar Bear Roams London [Sky Atlantic, Fortitude]
- Woman’s Aid – Look at me
Wonden helen door aandacht
Look At Me: Women's Aid interactive billboard
- Natural Bliss – Stunt met naakte baristas
Verrassend naturel
The Natural Bliss Café - Surprisingly Natural - FULL VIDEO
BrandActivation.nl, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Aan het eind van het jaar wordt het allerbeste werk van 2015 gekozen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidHeel leuke voorbeelden van Brand Activation. Je kan duidelijk afleiden van de videos dat ze goed weten wat ze moeten doen en laten zien om de juist boodschap over te krijgen, bedankt voor de handige lijst!