Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat was de beste brand activation van 2015?

December bracht nog een paar mooie, tranentrekkende, kerstacties, maar wat was de beste brand activation van vorig jaar? Stem mee.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dit waren de beste brand activations van december:

related partner content for mobile comes here

1. CANON - REALTIME FOTOTIPS

Een beetje Instagrammer wil niet zomaar een foto van New Yorkse hotspots. Die wil online pronken met een echt bijzondere plaat. Canon schiet te hulp met pop-up digitale billboards met daarop tips voor de perfecte foto. Hoe krijg je die waanzinnige zonsopgang in beeld? Of de mist onder de Broolyn Bridge. In dit artikel op Adweek lees je meer over deze erg gave activatie. Canon.

 

2. WESTJET - 12.000 MINI MIRACLES

Kerstmis is een tijd van tradities en sinds vier jaar is de kerstcampagne van WestJet Airlines er daar eentje van. Dit jaar leggen ze de lat hoog: in één dag proberen WestJet-medewerkers 12.000 mensen te verrassen met een miniwonder. Van kleine attenties tot grote gebaren, alles is mogelijk. Had een andere airline het ook kunnen doen? Ja, maar die deden het niet. Een echte tearjerker.

 

3. DE VOLKSBOND – HOMELESS EXTRAS

We eindigen het jaar met een tof initiatief van eigen bodem. Het Amsterdamse bureau DDB & Tribal Worldwide benaderde de hulporganisatie De Volksbond met een wild plan: een castingbureau voor dak- en thuislozen. Het doel van Homeless Extras is daklozen in te zetten als figuranten in films en commercials. Dat levert de dakloze niet alleen een vergoeding op, maar ook contact met andere mensen.

 

De allerbeste

2015 was een jaar vol spectaculaire activaties. We hebben – in willekeurige volgorde -  de tien beste cases van BrandActivation.nl op een rijtje gezet. Welke vond jij de allerbeste? Stem mee!

 

- Graubunden Tourism – The Great Escape

Zo verleidt een gezellige Zwitser toeristen tot een bezoekje

 

- Overheid Ecuador - Blind Trip

Een gratis trip naar Costa Rica. Of beter gezegd: de mensen dáchten dat ze daar naar toe gingen...

 

- Scoot inspireert Spirit

Wat doe je als de concurrent al je ideeën kopieert?

;Inspiring Spirit&;

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 

- Heineken – The Jonah Lomu

Konden we Jonah Lomu nog maar uit een machine toveren…

 

- Vodafone – Sunday Grannies

Een aanstekelijk concept van Vodafone dat aantoont dat inzet van social media tot echt contact kan leiden.

 

- Dislife – More than a sign

Een relevante toepassing van hologrammen om Russen te weerhouden te parkeren op een invalidenparkeerplaats.

 

- Volvo – Life paint

The best way to survive a crash is not to crash

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 

- Sky – IJsbeer in Londen

Is hij echt?

 

- Woman’s Aid – Look at me

Wonden helen door aandacht

;s Aid interactive billboard

 

- Natural Bliss – Stunt met naakte baristas

Verrassend naturel

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

BrandActivation.nl, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Aan het eind van het jaar wordt het allerbeste werk van 2015 gekozen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Brand Activation voorbeelden

Heel leuke voorbeelden van Brand Activation. Je kan duidelijk afleiden van de videos dat ze goed weten wat ze moeten doen en laten zien om de juist boodschap over te krijgen, bedankt voor de handige lijst!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in