Vertrouwen opbouwen


Consumenten kopen tegenwoordig vertrouwen in plaats van producten. Vertrouwen is dan ook een cruciaal element in het instandhouden van succesvolle klantrelaties, en succesvolle klantrelaties zijn tegenwoordig bepalend voor het overleven van ondernemingen. De consument wil vertrouwen omdat het hem houvast biedt in een steeds complexere (consumptie)wereld.
Bovendien beperkt vertrouwen de noodzaak van controle en informatie, en het verkleint het waargenomen kooprisico. Hoe kunnen bedrijven en marketing het vertrouwen van consumenten op- en uitbouwen? Door gemeenschappelijke waarden, dialoog en interactie, geloofwaardigheid, betrouwbaarheid, oprechtheid en klanttevredenheid te bevorderen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSInstituties en regelingen zoals garanties en waarborgen, contracten, rechtsmogelijkheden en consumentenverenigingen kunnen ook bijdragen aan vertrouwen, evenals wetgeving voor gegevensbescherming en kwaliteitskeurmerken en -certificaten. Maar uiteindelijk is de persoonlijke omgang met de klant, elke dag opnieuw, doorslaggevend.
Bron: Direct Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid