Overslaan en naar de inhoud gaan

Vertrouwen opbouwen

Vertrouwen is de belangrijkste factor waar consumenten hun koopbeslissingen op baseren, zo blijkt uit onderzoek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Consumenten kopen tegenwoordig vertrouwen in plaats van producten. Vertrouwen is dan ook een cruciaal element in het instandhouden van succesvolle klantrelaties, en succesvolle klantrelaties zijn tegenwoordig bepalend voor het overleven van ondernemingen. De consument wil vertrouwen omdat het hem houvast biedt in een steeds complexere (consumptie)wereld.

related partner content for mobile comes here

Bovendien beperkt vertrouwen de noodzaak van controle en informatie, en het verkleint het waargenomen kooprisico. Hoe kunnen bedrijven en marketing het vertrouwen van consumenten op- en uitbouwen? Door gemeenschappelijke waarden, dialoog en interactie, geloofwaardigheid, betrouwbaarheid, oprechtheid en klanttevredenheid te bevorderen.

Instituties en regelingen zoals garanties en waarborgen, contracten, rechtsmogelijkheden en consumentenverenigingen kunnen ook bijdragen aan vertrouwen, evenals wetgeving voor gegevensbescherming en kwaliteitskeurmerken en -certificaten. Maar uiteindelijk is de persoonlijke omgang met de klant, elke dag opnieuw, doorslaggevend.

Bron: Direct Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in