Overslaan en naar de inhoud gaan

Trending deze week: knock knock LinkedIn, nieuwe baan via X?

X zet stap in het worden van een 'everything app' door het introduceren van 'Matchmaking'.
Knock knock LinkedIn : nieuwe baan via X?
Knock knock LinkedIn : nieuwe baan via X?

The “everything app”

Deze zomer begon X met het uitrollen van vacatures voor geverifieerde accounts in de app, waarbij bedrijven vacatures rechtstreeks op hun profiel kunnen plaatsen. Ondertussen werkt het platform ook aan “matchmaking”. (Nog) geen datingapp, maar een nieuw element om gebruikers te helpen bij het vinden van relevante vacatures. In de post van X News Daily wordt een toegewijd profiel hiervoor aangemerkt : XHiring.

related partner content for mobile comes here

Het algoritme

We kennen natuurlijk allemaal LinkedIn wel; het platform voor professionele connecties en vacatures. Waar je bij LinkedIn aanbevelingen krijgt op basis van opgegeven vaardigheden, gaat X uit van interactiegeschiedenis, geposte content, en locatie. Een algoritme gebaseerd op interesses is op meerdere platformen al een groot succes voor entertainment doeleinden. Mogelijk is dit ook het geval voor job matching op X.

Onzekerheid over toekomstig succes

Terwijl enthousiasme opborrelt in de comment-section van X News Daily's post, moeten we nog maar afwachten of dit stand blijft houden. Het succes van Matchmaking valt of staat met wat mensen op het platform doen. Heeft dat veel met werk te maken? Oftewel: wordt X wel met genoeg input gevoed? Uit onderzoek van Social Shepherd blijkt dat 14% van de gebruikers in de VS het platform gebruiken om hun professionele netwerk te versterken. Het is de vraag of dit voldoende is om Matchmaking draaiende te houden.

 

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in