Overslaan en naar de inhoud gaan

Victor Knaap (Media.Monks): 'AI gaat een grotere impact hebben dan we ooit hebben meegemaakt'

Tijdens ons jubileumevenement, Adformatie Connects 50, deelt Knaap inzichten over de impact van AI op Media.Monks en de hele reclamebranche.
Victor Knaap
Victor Knaap

Victor Knaap, ceo van het Nederlandse bureau Media.Monks, zei het eind mei al: 'Het bureau dat artificiële intelligentie het snelst op de beste manier inzet, wint de komende tien jaar.' Maar welke AI-ontwikkelingen moet de branche volgen, en wat doet Media.Monks zelf met AI? Knaap blikt vooruit op zijn materclass over AI in het reclamevak op Adformatie Connects 50.

related partner content for mobile comes here

Wie wordt de baas?

Knaap vertelt: 'In de afgelopen 22 jaar heeft Media.Monks haar businessmodel vier keer drastisch omgegooid. In de afgelopen tien jaar is ons klantenbestand en zijn onze producten en geografische footprint volledig veranderd. Maar ondanks dat we wel wat verandering gewend zijn, zal artificiële intelligentie (AI) een veel grotere impact hebben dan we ooit hebben meegemaakt; voor onze klanten, op de reclamebranche en ons eigen business model.'

In de masterclass op Adformatie Connects 50 deelt Knaap zijn visie over hoe Media.Monks zich voorbereidt op de toekomst. Een tipje van de sluier? 'Als meest prominente ontwikkelingen in ons vak verwacht ik uiteraard: AI, AI en… AI. En als we kijken naar analyse van de grootste problemen van onze klanten door honderd interviews op het World Economic Forum in Davos en CES eerder dit jaar, zien we dat CMO’s enorm onder druk staan om groei te realiseren, en korter de tijd en minder geld krijgen om dat te realiseren. Er is grote druk op organisaties om de inefficiënties uit de stroeve samenwerking tussen sales, marketing en IT-afdelingen te halen. Wie wordt de baas? De CSO, CMO of CIO? Wat betekent dat voor de reclamebranche en voor de rol van de lead agency?'

Meld je hier aan voor Adformatie Connects 50 

Agenda adfo 50
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in