Overslaan en naar de inhoud gaan

TikTok gaat advertenties tonen in de zoekresultaten van zijn app

Een nieuwe advertentiemogelijkheid voor merken, onlangs ook geïntroduceerd in Instagram.
TikTok
TikTok

TikTok introduceert een nieuwe advertentiemogelijkheid in zijn app. Adverteerders kunnen nu ook reclames inkopen die bij relevante zoekresultaten in de app verschijnen. De functie, genaamd Search Ads Toggle, is een uitbreiding van TikTok's video-advertentietool.

related partner content for mobile comes here

Lagere CPA

Consumenten die een TikTok-zoekopdracht doen, kunnen advertenties verwachten die samenhangen met het merk of het product. Merken kunnen negatieve zoekwoorden uitsluiten om te voorkomen dat hun reclames bij ongewenste zoekresultaten verschijnen. 

TikTok heeft in juli tests gedraaid met een selecte groep bedrijven. Uit die testperiode blijkt volgens het socialmediabedrijf dat zeventig procent van de deelnemers met Search Ads Toggle een lagere cost per action (CPA) noteert dankzij efficiëntere conversies van de advertentieplaatsing. 

Jongeren zoeken via TikTok

De impact van de nieuwe advertentiemogelijkheid is nog lastig in te schatten. Wel is duidelijk dat dagelijks vele miljoenen, zo niet tientallen miljoenen mensen de zoekfunctie van TikTok gebruiken om merken en producten te vinden. TikTok koppelt hier ook steeds actiever e-commercemogelijkheden aan. De strategie van TikTok blijft niet onopgemerkt bij traditionele zoekkanalen. 

Zo liet een Google-topman zich vorig jaar ontvallen dat bijna veertig procent van de jongeren niet langer Google of Google Maps gebruikt om een lunchtent te vinden, maar zoekt via TikTok of Instagram. Instagram toont sinds maart advertenties in de zoekresultaten.

Lees ook

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in