TikTok zet een volgende stap met zijn Westerse e-commerce-ambities: het opent een eigen fulfillmentcentrum voor webwinkels in het Verenigd Koninkrijk. Webwinkels die hun TikTok-account koppelen aan TikTok Shop en TikTok kiezen als fulfillmentpartner, kunnen de verzending en eventueel retourneren vanaf nu uitbesteden aan het socialmediabedrijf.
Uitbesteden
Webwinkels kunnen al langer kleding, accessoires en andere producten verkopen via TikTok Shop, een e-commercemodel geïntegreerd in het razend populaire TikTok. De verzending kwam tot nu voor eigen rekening. Door de fulfillment - tegen betaling - uit te besteden aan TikTok, hoeft een webwinkel minder om te kijken naar zijn verkoop. TikTok belooft TikTok-gebruikers dat bestellingen die voor 19:00 geplaatst zijn, morgen geleverd worden.
Voor webwinkels biedt de socialmediareus verschillende fulfillmentdiensten aan, waaronder het afhandelen van productretouren. Het aantaltypen verzenddozen is met drie relatief beperkt. Webwinkels kunnen ook kiezen voor bubbeltjesplasticenveloppen. Meer informatie - gericht op webwinkels in het Verenigd Koninkrijk - is hier te lezen. Het is nog niet duidelijk of TikTok de ambitie heeft om fulfillmentcentra in andere, Europese landen te openen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!