To pitch or not to pitch
Maar welke antwoorden krijg je als je vraagt hoe organisaties een nieuw reclamebureau kiezen? Een pitch. Nodig vier reclamebureaus uit waarvan je weleens hebt gehoord. Of waarover een kennis tevreden is. Of die een goede campagne hebben weggezet. We sturen ze een briefing van 2 A4-tjes, misschien met een telefoontje erbij. Vervolgens laten we ze wat plaatjes maken en die mogen ze allevier achter elkaar komen presenteren. 'U heeft een uur'. We kiezen het mooiste plaatje.
cultuur
Herkenbaar? Zowel mensen aan bureauzijde als aan klantzijde moet dit bekend voorkomen. Bij jezelf, of tenminste bij anderen. Laten we hopen bij anderen. Want hoe kun je zo een bureau zoeken dat bij je past? Die past bij de cultuur van je organisatie. Die past bij de manier waarop jij wilt dat een bureau met je samenwerkt. Niet dus. Waarom doen veel bedrijven het dan toch nog zo? Natuurlijk is het lekker makkelijk, maar weegt dat op tegen een stroeve samenwerking omdat de bedrijfsculturen toch niet bij elkaar passen? Of omdat je toch de Mercedes onder de bureaus hebt uitgezocht terwijl je je eigen alleen een Fiat Panda kan veroorloven?
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
tijd en geld
Neem de tijd om een bureau te kiezen dat bij je past. Goede bureaus kunnen echt allemaal een plaatje maken, of een brochure. Maar het bureau dat bij jouw organisatie past maakt ook de beste middelen voor jouw organisatie. Neem de tijd, ga bij ze langs. Laat ze niet naar je toe komen, maar ga daar kijken. Zie zelf hoe de cultuur is, hoe mensen met elkaar omgaan, hoe het pand eruit ziet. Praat met ze, stel vragen, laat hen vragen stellen. Ja, dat kost tijd. Maar een complete campagne laten maken bij het verkeerde bureau kost nog veel meer tijd. Tijd en geld.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid