Overslaan en naar de inhoud gaan

To pitch or not to pitch

Wat voor antwoorden krijg je als je vraagt wat organisaties belangrijk vinden aan een reclamebureau? Een goede klik. Ze moeten bij onze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar welke antwoorden krijg je als je vraagt hoe organisaties een nieuw reclamebureau kiezen? Een pitch. Nodig vier reclamebureaus uit waarvan je weleens hebt gehoord. Of waarover een kennis tevreden is. Of die een goede campagne hebben weggezet. We sturen ze een briefing van 2 A4-tjes, misschien met een telefoontje erbij. Vervolgens laten we ze wat plaatjes maken en die mogen ze allevier achter elkaar komen presenteren. 'U heeft een uur'. We kiezen het mooiste plaatje.

related partner content for mobile comes here

cultuur
Herkenbaar? Zowel mensen aan bureauzijde als aan klantzijde moet dit bekend voorkomen. Bij jezelf, of tenminste bij anderen. Laten we hopen bij anderen. Want hoe kun je zo een bureau zoeken dat bij je past? Die past bij de cultuur van je organisatie. Die past bij de manier waarop jij wilt dat een bureau met je samenwerkt. Niet dus. Waarom doen veel bedrijven het dan toch nog zo? Natuurlijk is het lekker makkelijk, maar weegt dat op tegen een stroeve samenwerking omdat de bedrijfsculturen toch niet bij elkaar passen? Of omdat je toch de Mercedes onder de bureaus hebt uitgezocht terwijl je je eigen alleen een Fiat Panda kan veroorloven?

tijd en geld
Neem de tijd om een bureau te kiezen dat bij je past. Goede bureaus kunnen echt allemaal een plaatje maken, of een brochure. Maar het bureau dat bij jouw organisatie past maakt ook de beste middelen voor jouw organisatie. Neem de tijd, ga bij ze langs. Laat ze niet naar je toe komen, maar ga daar kijken. Zie zelf hoe de cultuur is, hoe mensen met elkaar omgaan, hoe het pand eruit ziet. Praat met ze, stel vragen, laat hen vragen stellen. Ja, dat kost tijd. Maar een complete campagne laten maken bij het verkeerde bureau kost nog veel meer tijd. Tijd en geld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in