Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Tikkie heeft het volume om straks ook dé afreken-app in de retail te worden’

Volume, dat is volgens Freek de Steenwinkel van Tikkie voldoende om het spel te winnen.
Miniatuurvoorbeeld
© 123rf
Miniatuurvoorbeeld
© 123rf

Tikkie, de betaalverzoek-app uit de stal van ABN Amro, kan na twee jaar prat gaan op niet onaardige cijfers. Het kent inmiddels 3 miljoen gebruikers, een derde daarvan heeft de app gekoppeld aan een ABN Amro-rekening. Die gebruikers betaalden sinds de introductie in 2016 al dik 1 miljard euro via Tikkie. De datacrunchers bij Tikkie weten dat cadeaus en gezamenlijke activiteiten (etentjes, uitgaan, festivals) de belangrijkste redenen blijven om een Tikkie te versturen, maar ook dat de dagelijkse boodschappen in populariteit toenemen. Ondanks het feit dat ook de andere grootbanken hun betaalverzoek-functionaliteit hebben, is Tikkie volgens ABN Amro in de lead. Het baseert zich daarbij op cijfers van Currence, de eigenaar van iDeal. Dat stelde begin dit jaar vast dat Tikkie een marktaandeel van 86 procent heeft.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in