‘Tikkie heeft het volume om straks ook dé afreken-app in de retail te worden’
Tikkie, de betaalverzoek-app uit de stal van ABN Amro, kan na twee jaar prat gaan op niet onaardige cijfers. Het kent inmiddels 3 miljoen gebruikers, een derde daarvan heeft de app gekoppeld aan een ABN Amro-rekening. Die gebruikers betaalden sinds de introductie in 2016 al dik 1 miljard euro via Tikkie. De datacrunchers bij Tikkie weten dat cadeaus en gezamenlijke activiteiten (etentjes, uitgaan, festivals) de belangrijkste redenen blijven om een Tikkie te versturen, maar ook dat de dagelijkse boodschappen in populariteit toenemen. Ondanks het feit dat ook de andere grootbanken hun betaalverzoek-functionaliteit hebben, is Tikkie volgens ABN Amro in de lead. Het baseert zich daarbij op cijfers van Currence, de eigenaar van iDeal. Dat stelde begin dit jaar vast dat Tikkie een marktaandeel van 86 procent heeft.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid